Re: Napęd dvd nie działa

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed, 13 Jun 2012 01:00:29 +0200

"Rafał Łukawski" jr81vg$r8p$1_at_inews.gazeta.pl

> To nie jest prawda, jest to balansowanie pomiędzy kosztem wytworzenia produktu, zyskiem, a czasem kupna nowego produktu. Można
> wyprodukować żarówkę, które będzie działać przez 50 lat, tylko nikt tego nie zrobi

Można, ale nie poświeci ona jasno. Ołówek też jest swoistą żarówką.
Bo ma grafit? ;) Świeci, bo ma jakaś niezerową temperaturę. Ale to
świecenie jest raczej nieprzydatne człowiekowi. Temperatury przydatne,
to temperatury niemal topienia wolframu. Wolfram w tej temperaturze
zbyt szybko paruje -- bańka ciemnieje, żarnik robi się coraz cieńszy...

Ale ja mam żarówki świecące od około 12 lat. :)

Halogenowe -- halogenki łapią pary wolframu i oddają je żarnikowi.

Niby leżący na stole ołówek promieniuje tez w widzialnym światłem,
ale tego światła daje mało. :) Dzwonkowaty rozkład (jak rozkład
prawdziwy dysków padania) szczytuje w temperaturze świecącego
przedmiotu.

BTW -- Kawecki kiedyś pierdolił o tym, co wg niego jest MTBFem.
Tylko artyści (pl.rec.ASCII-art) poprawnie rysowali rozkład
padania dysków. Nic dziwnego -- potrafili rysować w ogóle. :)

> na masową skalę. Tak samo w przypadku każdego innego produktu i nie jest to żadna nowość.

> Jeżeli produkt jest zupełną technologiczną nowością początkowo barierą mogą byćw względy technologiczne, ale docelowo wszystko
> ukierunkowane jest na to by go wymieniać raz na pare lat..

To głupi pogląd głupich urzędników. Grecy pokazali, gdzie mają takich mądrali.

Żarówka półwieczna to wyzwanie. LEDka? -- zwyczajność.

> zaś co do DVD, nie nagrywając dziesiątek płytek dziennie napędy działają, ja mam piramidke z zapasowych, częśc sprzedałem na
> allegro, ale są tak tanie, że koszty wystawienia aukcji, czasu jest większy od samego 5-letniego napędu ;) Nie jestem w stanie
> sobie wyobrazić

I dużo masz takich pięcioletnich? ;) Piramidka z 3 sztuk?
15 lat temu IMO nie było tych napędów. :)

> trzybania backuów na DVD lub nawet BR, więc napęd używany jest od święta...

IMO nagrywarka we współpracy z młotkiem jest niezniszczalna.
Natomiast używana w zastępstwie młotka może istotnie paść szybko. :)

Ja mam i nagrywarki, i młotki. :) I wbijam gwoździe kombinerkami, nie nagrywarką. ;)

I wiesz co? -- bestialskie kombinerki wyglądają po latach jak nowe...
Ale i nie kosztowały 3 złotych (jak dzisiejsze) lecz kosztowały ze 3 dychy. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'