Re: Asus A8N-e sli

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 08 Jun 2012 20:14:21 +0200

W dniu 2012-06-08 17:23, aRo pisze:

> Dziekuje za pomoc.

        Jak widać nie za bardzo pomogÅ‚em ;)

> Sytuacja sie rozwiazala w dosc prosty/nie prosty sposob. Wylaczylem
> obsluge SLI w bios-ie i karta graficzna 9400gt zaczela dzialac na a8n.
> O tyle jest to dziwne ze po "clear cmos" domyslnymi ustawieniami sa
> wlasnie ustawienia na ktorych ta karta nie "odpala". A jeszcze
> dziwniejsze ze 8800gt nie miala zadnych problemow z odpaleniem.

        RzeczywiÅ›cie dziwne. I kolejna skucha w biosie od Asusa.
SLI IMHO nie powinno być domyślnie włączane, zwłaszcza jeśli płyta
wykryje obsadzenie tylko jednego slotu PCI-E.
W mojej obecnej mobo z kolei we wbudowanym w bios narzędziu do
ustawiania RAID za chinskiego boga nie ustawi się więcej niż 2 wolumeny
w macierzy - pierwszy da się ustalić wielkość, drugi zawsze cała
pozostała pojemność.

> Czy jest to jak piszesz problem z wydajnoscia pradowa pcie?

        ChodziÅ‚o mi o max 75W z PCI-E x16 w wersji 1.0 i max 150W w wersji 2.0.
A jeśli chodzi o nie trzymanie specyfikacji, to paliły się właśnie na 5V
płyty Asusa z czasów S939.

> Nie wiem jak nowe plyty glowne Asus-a sie zachowuja ale szczerze po
> latach zaufania do tejze firmy (zatrzymalem sie narazie na LGA775 i
> Intel P35) powoli zaczynam tracic cierpliwosc z roznymi "dziwnymi"
> przypadkami (rozne modele tej samej firmy). Sam osobiscie bazuje na
> podzespolach w/w producenta i zbytnio nie mialem problemow. Mieszane
> zestawy (rozni producenci plus mobo Asus-a) sa juz zdecydowanie mniej
> "kompatybilne". Wiem ze to jest buisness, ale ...

Bo to już nie "stary" Asus z czasów płyt pod pierwsze Pentium.
Z tego została tylko marka handlowa wykupiona przez większego gracza,
mającego marki Asus, Asrock i inne. Z tego co widzę to jeśli chodzi o
płyty główne wyraźnie widać podciągnięcie się produktów z logo Asrocka,
a spadek Asusa. U mnie następna będzie pewnie Asrocka - 990FX Extreme4
lub jej następca. To samo jest z kartami graficznymi - po numerach z PL
serwisem Asusa (na szczęście nie w moim przypadku) raczej wezmę coś
innego, mimo że teraz w konfigu mam dwa asusowe R4850 z Glacatorami.

--
/MB