Re: RS232 ->RJ45. Czy takie coś ma prawo działać?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Wed, 06 Jun 2012 03:25:41 +0200

W dniu 2012-06-05 21:52, poli pisze:
> Już wyjaśniam. Tym urządzeniem jest metkująca waga sklepowa.
> Co chciałem osiągnąć? Podstawowym celem jest jej wpięcie w sieć wag w
> sklepie (pozostałe mają port ethernet). Linkowana przejściówka pozwoliła
> by mi wykorzystać istniejące okablowanie sieciowe (oczywiście
> nieużywane) do podłączenia do jakiegokolwiek terminala z portem
> szeregowym i zwolniła z potrzeby zakupu kabla RS232 o dość sporej
> długości.
Czyli jednak nie chcesz "podpiąć wagi do sieci ethernet" tylko podpiąć
wagę do terminala z portem szeregowym (a on już załatwi resztę?),
jedynie przedłużając kabelek rs232 przy użyciu istniejącego
okablowania-skrętki. Choćby używając przewodu "w ścianie" od wagi do
"serwerowni", tam na patch-panelu przejście na drugi przewód "w ścianie"
do tego terminala. Byle po drodze nie było żadnego switcha/huba ani
innej elektroniki, musi iść czysty drut od początku do końca.

To jest jak najbardziej do zrobienia, i taka przejściówka (oraz druga po
drugiej stronie kabelka sieciowego-skrętkowego) ci to umożliwi. W
praktyce rs232 puszczony na skrętce o długości 30-60m działa bez
większych problemów i gubieniu bajtów na prędkości 9600kbps (zależnie od
poziomu zakłóceń i jakości kabla). Im wyższa prędkość - tym krótszy
przewód, więc jeśli ci nie zadziała, a masz taką możliwość to zmniejsz
prędkość transmisji.