Re: Trzy monitory do komputera?

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Mon, 04 Jun 2012 01:05:16 +0200

On 2012-06-03 22:31, Michal wrote:
[.....]
> No właśnie o to mi chodzi - do DVI-I można podłączyć praktycznie
> wszystko, no może poza starymi monitorami cyfrowymi CGA/EGA/HGC, które
> już dawno wylądowały na złomowiskach. A sprzętu z DSUB jest wbrew
> pozorom sporo i to nie tylko wiekowego. Pomijając już całkiem niedawno
> sprzedawane LDC z tylko DSUB, przez monitory CRT z odwzorowaniem kolorów
> o jakie w LCDkach do tej pory trudno przez NOWE TV LCD i plazmowe gdzie
> DSUB często przydaje się choćby wtedy gdy brakuje wejść HDMI po
> projektory z tym złączem.
Do całkiem niedawno sprzedawanych monitorów LCD tylko z DSUB są całkiem
niedawno sprzedawane karty z wyjściem DSUB oraz nadal sprzedawane karty
z wyjściem DVI-I. :-) Z kolei nowe TV w których brakuje wejść HDMI
raczej nie są adresowane do ziutków chcących podłączać pod nie komputer.
:-) O projektorach mam zerowe pojęcie ale ciężko mi sobie wyobrazić
współczesny projektor z wejściem jedynie w analog VGA. Tak czy inaczej
ten sposób (analog) podłączania się pod współczesne wyświetlacze dla
których transmisja cyfrowa jest naturalna jest przestarzały i musi
nadejść moment w którym należy powiedzieć "dość. Tak ja to np. jest z
telewizją analogową która u nas ma być wyłączona gdzieś w połowie
przyszłego roku i ludzie zmuszeni są do kupna nowego telewizora lub
tunera DVB-T to dotychczasowego.

> Ale jak się spojrzy na sprzedawane AD
> 2012 monitory to nadal mało jest (i to tych droższych) z DP.
Np. Dell chyba już od jakiegoś czasu lansuje DP i np. moje U2412M m.in.
posiadają takowe złącze. Mnie natomiast bardziej zastanawia wpychanie do
monitorów HDMI które zasadniczo przewidziane jest do sprzętu video (tzn.
TV, STB, odtwarzacze).

> U typowych producentów (odbiorcy nV/AMD) też zdarzają się karty z samymi
> DP x6. Poza nielicznymi przypadkami gdy potrzeba bardzo wysokich
> rozdzielczości idących w tysiące pikseli to całe Eyefinity itp. tak
> średnio mi pasuje - co innego niezależne monitory, co innego składanie
> jednego obrazu z wielu monitorów w 1 przestrzeń roboczą.
Nie bardzo rozumiem co chciałeś powiedzieć, ale ten Matrox pozwala na
uzyskanie 8 niezależnych pulpitów (w tym o różnych rozdzielczościach i
ilości kolorów) ale pewnie można też mieć jeden ogromny pulpit na 8
monitorach. Kwestia ustawień. Chociaż również i moim zdaniem np.
przeglądarka słabo wygląda w rozdzielczości 3840x1200 gdy pośrodku są
ramki dwóch monitorów. :D