Re: HDD 3TB format

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu, 24 May 2012 21:21:17 +0200

On 2012-05-24 20:55, rs wrote:

> 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
>
> juz. slucham.<rs>

Po pierwsze oczywiscie, ze nie wiem. Gdybym wiedzial nie zadawalbym tylu
pytan. Tak tu robi wiekszosc, bo pomaganie innym to przyjemnosc, a sami
sie przy tym cos uczymy. Jezeli zas ktos ma pretensje, za pytania - to
nie jest usluga platna, a usenet to umierajaca usluga.

To daleki strzal /oczywiscie moge sie mylic!/. To ze BIOS nie pokazuje
nominalnej pojemnosci dysku to jest "ok", bo do obslugi takich dyskow
jest UEFI, nie BIOS (tyle, że UEFI potrzebne jest do bootowania). Idac
dalej, strzelam ze chip obslugujacy SATA, nie radzi sobie z
dyskami>2.2TB (daleki strzal, ale teoretycznie mozliwy).

Inna wskazowka jest próba aktualizacji sterowników SATA do najnowszych
(dla przykładu Intel RST w starszej wersji nie obsluguje duzych dysków):

Przykladowy screen tutaj:
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/218615en/?q=3TB&language=en_US&fs=Search&pn=1

"The Intel drivers found in retail releases of Windows 7 have a 2.2TB
limitation. Rather than cut off the capacity at 2.2TB, the limitation
expresses itself as the remainder above 2.2TB. In other words, the
driver causes the Windows operating to see a 3TB drive as 746.52 GiB (or
800GB)."