Re: Ocena SMART

Autor: Remek <nospam_at_gmail.com>
Data: Sun, 20 May 2012 14:12:25 +0200

Użytkownik "Michal" napisał:

> A na czarnowidztwo dla zadającego pytanie:
> Barracuda IV 80GB: w pierwszym dniu po zakupie na 100% nie maiła ani
> jednego relokowanego sektora. 2 dni później złapała ~25 relokowanych
> sektorów. Działa bez najmniejszego problemu do dziś i z perspektywy
> czasu jest to jeden z lepszych dysków jakie miałem (cichy, mało
> przenoszący wibracje na obudowe, z fajnie zabezpieczoną elektroniką,
> szybki jak na czasy w których powstał).

Zaraz czarnowidztwo :) Ostatnio system kilka razy stanął (zamroził sie
ekran), nie reagował na mycs i klawisze. Za to mielił dyskiem. Dlatego
zrobiłem SMART. CHyba jednak powód znalazłem. Słaby styk wtyku zasilającego
dysk. To częsta wada tanich zasilaczy. A co do badów. Mam Barracudę 250 GB
kupiony 3 mies temu. Po kilkunastu dniach jego struktura logiczna przestała
być widoczna w Windows. Widział wszystko natomiast Linuks. Odzyskałem dane,
a dysk wyzerowałem SeaTools. Po zerowaniu zrobiłem realokację. Dysk pracuje
póki co pokazując coś ok 2000 realokowanych badów. Ciekawe jak długo. To
podobno jakaś czarna seria Seagate.

Remek