Re: Gdzie można kupić dobry wentylator do zabytkowej karty graficznej?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 20 May 2012 12:07:12 +0200

W dniu 2012-05-19 13:31, JDX pisze:
> [...]
> Te oryginalne to wytrzymały nawet "grubych" kilka lat. Niestety, te
> których używam obecnie padają po *kilku miesiącach* i kilka dni temu
> wymieniłem już 4 sztukę. I nie jest to żaden świecący badziew, jest to
> po prostu zwykły badziew. :-D Poza tym "padają" to jest trochę
> nieprecyzyjne słowo ponieważ one nadal spełniają swoją funkcję, tzn.
> obracają się i odprowadzają ciepło z radiatora. Problem w tym, że wydają
> przy tym nieprzyjemne dla ucha dźwięki. :-D Nie wiem, może pozycja w
> której pracują ("do góry nogami", siła ciężkości ściąga "śmigło" z osi)

Nie, po prostu AAB to jest badziew okrutny, podobnie jak np
http://allegro.pl/aab-super-silent-fan-4-cichy-wentylator-17-9db-i2335390945.html
- mój kontrahent uparcie je pchał do sprzętu (chodzącego 24h/7), i
uparcie wymieniał co parę miesięcy... Potem przerobiliśmy wszystkie
qoltec, revoltec, spire, primecooler itd - wszystko to jest szajs,
różnią się tylko naklejkami, a mechanicznie są to odpady chińskiej myśli
technicznej "jak zrobić coś co się kręci", bez wnikania w wyważenie,
smarowanie itd.
Tam gdzie wstawiłem z własnej inicjatywy i kieszeni Sunon (który
uchodził kiedyś raczej za tandetę) albo Papst - chodzą po kilka lat i
nic nie wskazuje żeby chciały choćby zacząć "warczeć" i wibrować...