Re: Historia Intel XT 4,77 Mhz

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 18 May 2012 20:48:45 +0200

On 2012.05.15 18:54, Irokez wrote:

> Eetam, wszystko w normie....

        Uff.. ;)

> dzierżąc Amigę 500+ i patrząc na sąsiada z
> 286 12MHz z bursztynem i PC Speakerem jak gra w jakąś strategię chyba
> gdzie prostokącik gonił kwadracik

        Rozpieszczony dzisiejszą grafiką 1080p (właśnie kupiłem sobie na Green
Man Gaming za niecałe 21 zł Deus EX Human Revolution - polecam bo to
tylko dziś z okazji 2 urodzin platformy jest 80% off - niecałe 21 zł
najniższa cena jak do tej pory) jak z sentymentu spojrzałem na stare
tytuły na które męczyło się na Herculesie w trybie emulacji CGA aż się
dziwię jak można było - czowiek jednak szybko przyzwyczaja się do dobrego.

> też zastanawiałem się do czego taka wielka lodówka jest poza tym zdolna?

        Poza pracą (typowa workstacja) - hmmm, elastyczności? Jak dla mnie
Amiga500 ma grzech dzisiejszych konsol 3-gen. Na początku po premierze
odsadza PC w możliwościach AV, a potem petryfikuje się baza sprzętowa,
podczas gdy PCty stale ewoluują.

> No ale powstrzymałem się i nie nabijałem z blaszaka.

        Moi znajomi posiadacze A500 nie byli na tyle wspaniałomyślni.
Nabijali się z tych 286 12 MHz z HGC strasznie.

> Pracę dyplomową w średniej pisałem też na A500 w edytorze tekstowym typu
> WYSIWYG a drukowałem na igłówce Star. Tragicznie wolno drukowało ale jak
> zajefajnie to wyglądało w stosunku do innych prac pisanych na maszynie.

        Coś w tych LC10 i LC20 było - to było coś. Jedyną drukarką która potem
zrobiła na mnie podobne wrażenie była HP 510 kupiona zaraz po premierze
w 1994 r. gdy królowały igłówki - różnica była widoczna na pierwszy rzut
oka. Na swoją czekałem ponad 2 tygodnie, bo akurat trafiłem na strajk
dokerów w Irlandii czy coś takiego i dostawy na Polskę stanęły.

> Pierwsze moje PC to było AMD 486DX-100 z Vobisu z systemem Windows 3.11
> for Workgroups

        Hmmm, to też typowe. Ci sami znajomi od A500, którzy nabijali się
wcześniej z PC AT, po cichu zaczęli się sami przesiadać na PC właśnie w
okolicach 486 DX2/DX4.

> (najpierw 2 tygodnie z preinstalowanym OS/2 Warp ale na
> 1MB RAM toto nie dało się nic zrobić).

        awet nie wiedziałem że Vobis sprzedawał pecety z OS/2. Plus dla nich.

> Były wtedy też oczywiście dostępne już Pentium 60 czy nowość 75MHz,
> ale ceny miały tragiczne

        Jak się AMD nie weźmie do roboty z Piledriverami i kolejnymi CPU z
normalnego segmentu (nie APU i nie ARM) to czasy CPU o rozsądnej
wydajności szybko wrócą, tym bardziej że coraz niższe procesy
technologiczne są coraz droższe, a i tak Intel jest o 1 do przodu przed
konkurencją. Zobaczymy na ile to straszenie konsumentów, a na ile prawda
że na 20 i mniej nm stać będzie tylko największych.

--
/MB