Re: pomoc w doborze sprzętu

Autor: LP <ummagumma_at_gazeta.pl>
Data: Sun, 13 May 2012 16:46:42 +0200

Użytkownik "Rafal Lukawski"

> Spoko, to nie kwestia udowadniania pomiędzy nami. Jako pierwszego kompa
> nie brałbym peceta, szczegolnie gdy uzywa go wiecej osob (w tym kobieta)
> ;)

Ale w tym układzie ona i ja bedziemy mieli po stacjonarce i po lapku, więc
komfort pełen;)

> Intel pozytywnie zaskoczyl wydajnoscia procesorów i3 i wbudowanej
> grafiki, dla przykladu na mobilnym i3 cos tam w miare dobrze dziala
> starcraft II (podlaczony do monitora full HD) lub tez odtwarzanie filmow
> 1080p. Jeżeli 3d i maksymalne detale nie są dla Ciebie tak istotne
> zacząłbym od płyty, która wspiera wbudowaną grafikę intela. Jeżeli taka
> wydajnośc kiedyś Ci nie wystarczy to dokupisz karte graficzną.

Dzięki, poszedłem dokładnie tym tropem..

> Dysk: wd, seagate. Do pracy nie polecam dyskow green (dobre na
> skladowanie danych).

Mówisz, że lepiej wziąc barracudę z 32 MB podręcznej
http://www.morele.net/dysk-seagate-750gb-sata-600-7200rpm-32mb-cache-st3750525as-oem-363681/
niż greena z 64?
http://www.morele.net/dysk-western-digital-caviar-green-3-5-750gb-sataiii-64mb-cache-wd7500aarx-oem-404834/

Niby cena taka sama.

> Reszta to juz od Ciebie zalezy - ile portów USB3.0, ile SATA6Gb/s, ile i
> jakich gniazd, wielkosc plyty.
>
> Ciekawe moze byc rozwiazanie oparte na chipsecie intela Z68, gdzie przy
> podlaczeniu HDD+SSD, SSD dziala jako inteligentny cache (mniej wiedzej
> jak w dyskach hybrydowych seagate momentus XT 2.5"). Co to daje? Ano to
> ze lepsza wydajnosc osiagasz dla calego HDD, czyli np ten 1TB a nie dla
> małego SSD 64-128GB.

Dostałem polecenie, że budżet ma być mniejszy, trzeba zainwestować w dobrą
klawiaturę i mysz i dodałem głośniki logitecha T GW T20.
Jeśli mam się zmieścić w 3kzł, to może tak?

http://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-b75-pro3-m-471782/

http://www.morele.net/procesor-intel-core-i3-2120-3-3ghz-bx80623i32120-box-375927/

--
LP