Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sat, 12 May 2012 16:41:58 +0200

W dniu 2012-05-10 12:36, Andrzej Lawa pisze:

> Czytaj uważniej. System + narzędzia (no, i jeszcze kilka różnych
> serwerów WWW) to 12GB.

To nie do mnie było, ale sam twierdzę że ~64GB na system jest bardzo OK,
a do pozostałych jednak RAID0/5 się sprawdza. Zwłaszcza RAID5.
A nawet jakby macierz poleciała to w dobie Steama, Origin itp. pobierze
się to ponownie. Tak samo jak bieżąca praca przy obróbce wideo itp.
tu na macierzy przechowuje się tylko dane do bieżącej pracy.
Po końcowym dopieszczeniu idzie na zewnętrzny dysk oraz nośnik optyczny
dla zleceniodawcy.

> No i policzmy:
> 128GB - 12GB = 116GB
> 116GB / 16GB = 7,25
>
> Teraz jasne, czy nadal czegoś nie rozumiesz?
> No i OK - 7 to nie kilkanaście, ale jaki odsetek gier "waży" 16GB?

Praktycznie wszystkie nowe i ta tendencja rozwija się pomimo mody na
SSD. Diablo III ma potrzebować 15 GB, a z dysku:
                Crysis 2: ~13 GB
                Mass Effect 3: 16 GB
                Battlefield 3: 16 GB
Powyższe łatwo policzyć bo Origin tworzy odrębne katalogi. Za to katalog
Steama zajmuje mi po paru latach ~450 GB i za cholerę nie wiem co tyle
potrzebuje. Ale jak przy backupowaniu zawartości przy przenosinach na
macierz (niespodzianka: zabrakło miejsca) okazało się że OrangeBox
zajmuje ~70GB to wymiękłem. Owszem, jest tam pierdylion map do TF2,
CinematicMod11 do HL oraz pozostałości poprzednich, ale bez przesady.
Sorry, ale nie zarabiam tyle by trzymać to wszystko na SSD - wystarczy
spojrzeć ile kosztuje taki powyżej 512GB.

--
/MB