Re: focus wzrokiem

Autor: Krzysztof Szatanik <diablo.mao.zmien.o.w.diablo.na.zero_at_gmail.com>
Data: Sun, 06 May 2012 11:08:52 +0200

W dniu 2012-05-06 06:23, Rafal Lukawski pisze:

> (pierwszy raz w życiu spotkałem się z opinią, gdzie ktoś chce touchpad'a
> zamiast myszki. Zazwyczaj jest odwrotnie)

Nie zamiast a "obok" myszki. Myszka wciąż króluje pod względem precyzji
i wygody, ale touchpad pod spacjÄ… (jak w tradycyjnych notebookach, nie
żadne obok czy pomiędzy klawiszami) pozwoliłby na szybkie "poruszenie"
kursora bez odrywania dłoni od klawiszy.

> Widziałem w akcji jedną klawiaturę do Apple'a /aluminiowa, białe
> klawisze/ ale na bluetooth. Klawiatura bez bloku numerycznego, za to
> touchpad w miejscu myszki (niezalezne urzadzenie).

Tak, wiem że można połączyć tą "małą" z trackpadem ale... tracę blok
numeryczny z którego często korzystam i trackpada mam z boku, czyli bez
różnicy czy odrywam dłoń od klawiatury żeby użyć myszy czy trackpada.

> Ujałbym to inaczej w kontekście "problemów" tego wątku - czasami
> bardziej liczy się treść tego co się tworzy, niż szybkie przeniesienie
> myszki.

Sam pracuję na 3 monitorach i bardzo rzadko mam problem z tym że focus
jest w innym miejscu niż patrzę - odrobina wprawy i przyzwyczajenia.
Nadal jednak szukam sposobów aby moje miejsce i narzędzia pracy były
jeszcze przyjemniejsze i bardziej ergonomiczne.

--
K.