Re: komp się nie odpala - padła karta graficzna czy płyta główna?

Autor: Michał Tymczasowy <michal.k.tymczasowy_at_gmail.com>
Data: Sat, 5 May 2012 12:01:39 -0700 (PDT)

>płyta ma grafikę zintegrowaną - więc co wyjmowałeś? A w trybie awaryjnym
> też czarny ekran?

SORRY pomyłka, wygłupiłem się z tym numerem. Karta to Gigabyte GV-
RX155256D-RH
A tamto to oczywiście model płyty.

Czyli były w kompie dwie karty, w tym zintegrowana - z czego nawet nie
zdawałem sobie sprawy, kupiłem komputer jako całość w MediaMarkcie.
O trybie awaryjnym nie ma mowy - ekran pozostaje czarny i nic się nie
dzieje, żadnych komunikatów które zwykle się pokazują po włączeniu.

Pozostaje kwestia, czy awaria lub wręcz wyjęcie karty graficznej
prowadzi do zatrzymania ładowania systemu? (Mój dysk jest normalnie
bardzo głośny, więc na 100% wiem, że żadne dane nie są teraz z niego
odczytywane. )

Z tego, co dotychczas napisaliście, raczej wynika, że padnięty jest
inny komponent, płyta lub procesor, dobry wniosek? Bo po wyjęciu w/w
karty powinna (???) się "włączyć" ta zintegrowana... na zdrowy rozum.
I, na marginesie, skąd komputer wie, z której karty ma korzystać?
Automatycznie poznaje, czy zworkami jakimiś się to ustawia?
Wiem, jak korzystać z dwóch kart dźwiękowych, ale dwie graficzne to
dla mnie hokus-pokus, więc proszę o wyrozumiałość...

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe zainteresowanie
Michał