Re: Linux compiz grafika

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Tue, 01 May 2012 09:45:45 +0200

W dniu 30.04.2012 21:30, ToMasz pisze:

> nieprawda. Tzn ktoś musi zawsze zapłacić, ale makroekonomicznie
> najdroższym wydatkiem są miliony licencji na windows.

Przy błędnym założeniu, że ktokolwiek[1] kupuje windowsa tylko z powodu
Płatnika.

Rozwiązań płacowych dla sektora MSP dla linuksa w zasadzie brak. Odsetek
obywateli z tego sektora, który by potrzebował Płatnika, a jednocześnie
nie miał Windowsa jest po prostu epsilonowo mały.

[1] ktokolwiek w statystycznym rozumieniu, bo pewnie jakiś jeden
przypadek czy dwa w Polsce mi znajdziesz takie.

> inaczej. wyobraź sobie, że nagle ktoś mądry ale zboczony zaczyna mieszać
> w polskiej informatyce. wszystkie urzędy przechodzą na jakiś dziwny
> system operacyjny. Wszystkie dokumenty wymagają ich systemu. Dlaczego?
> bo jest bezpieczny.
> Co byś zrobił?

No właśnie. Dlatego bazowanie na rozwiązaniach używanych powszechnie
jest w porządku. Stąd kartki na formularze są A4 a nie Letter i inne
takie. W przypadku systemów niestety ciężko o standardy typu A4, więc
korzysta się ze defacto standardu, czyli systemu Windows, bo jego ma
pewnie z 90 albo więcej % potencjalnych użytkowników.

> Oczywiście że windows jest najpopularniejszy, i o ile
> _musimy_ jako naród finansować program działający pod _konkretnym_
> systemem, to piszemy program na windows - zgadzamy się? Ale powiedz nam
> wszystkim, co do jasnej cholery jest takiego że program nie może
> "działać" na www albo _musi_ być pisany pod jeden system?

Jeżeli chodzi o Płatnika, to już podałem wyjaśnienia dlaczego nie może
być na WWW.
Co do wielu systemów, to znów odpowiedź jedna -- koszty. Portowanie
Płatnika dla Linuksa czy MacOSa jest kosztowne, a liczba zadowolonych
obywateli znikoma.

To tak samo, jak pytanie czemu j. polski? W końcu jest nieco
wietnamczyków w Polsce. Mają swoje bary albo restauracje i może chcą
użyć Płatnika po wietnamsku. Jest paru Turków, co mają swoje kebaby w
Polsce i może chcą użyć Płatnika po turecku.

--
Przemysław Adam Śmiejek