Re: Linux compiz grafika

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon, 30 Apr 2012 02:07:58 +0200

W dniu 30.04.2012 00:37, Przemysław Ryk pisze:

> Ale istnieje grupa użytkowników, która Windows nie ma. I mieć nie musi. Bo
> pracuje np. na Mac OS, a księgowość załatwia im biuro rachunkowe.

Więc Płatnika również. Płatnik jest związany z płacami. Jeżeli ktoś robi
płace, to robi rozliczenia z ZUS.

Znam
> osoby, które działalność gospodarczą założoną mają, ale doskonale obywają
> się z samym tylko pingwinem: ot kilku administratorów sieci, którzy nie
> grają (albo mają od tego X-Boxa czy PS3), tworzone czasami pisma załatwia z
> powodzeniem Open/Libre Office, dostęp do narzędzi webowych też mają
> bezproblemowy. I w takiej sytuacji co? Chcesz się sam rozliczać z ZUSem =
> musisz wybulić na licencję na Windows? Nie zakrawa Ci to na kretynizm?

Tak, jak mówiłem, będzie ich naprawdę garstka. Jeżeli ktoś już robi
płace, to raczej nie robi ich ręcznie, tylko albo zleca do Biura i wtedy
biuro Płatnika obskoczy, albo ma stanowisko Pani Płacowej i szanse, że
tam akurat nie ma Windowsa sÄ… bliskie zeru.

> Ale jednak te 13 lat minęło. I co? Działanie systemu ma stać w miejscu, bo
> tak?
>
> Przeglądarki to tak IMVHO za darmo dostępne są. Obciążenie łącz - IMVHO jak
> to napisze syn brata dyrektora oddziału, który miał piątkę z informatyki w
> liceum - faktycznie może być problem.

Ktokolwiek by nie napisał, to będzie większe.

> Ta. Jasne. Urząd za rok wymyśli sobie Office 2012 i - jeżeli format pliku
> nie będzie zgodny z Office 2010 czy 2007 - to obywatele mają kupować
> aktualizacjÄ™ oprogramowania bo tak?

Jak na razie, to przez lata było zawsze to samo, skok był przy wersji
2007, gdzie właśnie Microsoft w końcu technologicznie musiał dokonać
zmiany. W zakresie wymiany z Obywatelami raczej spokojnie nadal format
stary współpracuje, bo z obywatelami się robi raczej rzeczy proste. W
przypadku podległych jednostek, to już inna bajka.

> Znaczy się co? Nauczone towarzystwo klikać w Wordzie i odnalezienie tych
> samych / podobnych funkcji w OpenOffice było nie do przejścia? Oj biedactwa,
> jak mi ich żal… By musieli na tylnej części ciała posiedzieć i pomyśleć.

Ano to kosztuje również. Z pozycji ideologa-geeka łatwo o tym zapomnieć,
ale to ważna sprawa.

> Rodziciele moi: komp z Windows XP, Office AFAIR 2000 lub XP.
> Funkcjonalnością wystarcza im po uszy, albo jeszcze wyżej. Dostają DOCX. I
> jest problem.

Owszem, ten przeskok może być utrudnieniem. Ale w końcu to przecież
ideologicznie fajne, bo to standard, a nie format wewnętrzny, jak DOC... :D

> Kurs był pt. "tworzenie arkuszy kalkulacyjnych w ogóle" czy "tworzenie
> arkuszy kalkulacyjnych w MS Office / LibreOffice"?

Kurs był pt. technika biurowa i było kilka lekcji z podstaw arkusza.
Ot takie proste zadanka:

http://edu.b7.pl/index.php/Informatyka:Zadania/Arkusz_kalkulacyjny

i dorobiłem XLS, żeby mogli je w domu wykonać.

> Przy komunikacji urzÄ…d<-> obywatel, raczej chyba nie ma potrzeby
> przesyłania arkuszy z fafnastoma makrami w Visual Basicu? Tylko surowe dane
> raczej…

No więc urząd<->obywatel raczej tego nie wykorzystuje. Raczej
wykorzystuje ,,damy obywatelowi formularze do wypełnienia''. I kiedyś
dawali DOCe, ale potem ideolodzy zamieszali i teraz dają coraz częściej
PDFy. Do rzyci, bo trzeba długopisem wypełniać.
A DOCe są i dla MSO i dla OOo i dla innych pakietów.

> A powinni qrfa dostarczyć czyste dane. Po wyliczeniach ichnich.

No to owszem, przedszkole dostarcza dane, ale może je dostarczyć dzięki
temu, że ma zeszyt arkuszy dostarczonych przez Urząd, które właściwie
liczÄ….

> Plus
> dokumentację co i jak liczyli. Plus ewentualnie pliki z makrami, na których
> pracowali. Choć to ostatnie może być dysksyjne, gdyż ktoś te makra napisał i
> wcale nie musi się zgodzić na ich publikację.

Nie ma mowy o żadnych publikacjach. Jest mowa o tym, że przedszkole
dostaje od swojego zwierzchnika zeszyt z arkuszami, gdzie Pani Księgowa
nanosi część danych, reszta jej się wylicza, ona to ogarnia mózgiem czy
jest wszystko jak należy i odsyła wynik poprzez kliknięcie
makroprzycisku ,,zrób dobrze urzędowi i wygeneruj mu całość''.

--
Przemysław Adam Śmiejek