Re: Producent notebooka

Autor: Chris <spam_at_spam.net>
Data: Wed, 25 Apr 2012 09:03:46 +0200

Wojciech "Spook" Sura nabazgrał(a):

> [...]
> nie notebooków, więc ma słaby sprzęt i tak dalej. Bez większych
> problemów można znaleźć w Internecie opinie dotyczące firmy X; jedne
> mówią, że to rewelacyjna firma, że ktoś ma już dziesiąty notebook tej
> firmy i pół jego rodziny też z niego korzysta, że nigdy mu się nie
> zepsuł, chociaż codziennie ogląda filmy na pościeli i tak dalej. I
> drugie, które mówią, że to badziewie, że pięć razy było w serwisie i
> że serwis nie chciał uznać naprawy gwarancyjnej, że się mocno grzeje,
> pada matryca etc. Czyli, krótko mówiąc, mnóstwo szumu.

Jeśli chodzi o obnsługę serwisową to nie polecam Asusa i Lenovo .. jak ci
padnie to umarł w butach :)

> Jedyny w miarę wiarygodny test trwałości sprzętu jest z roku bodaj 2009
> (http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pd
> f) i wygrywa w nim Toshiba i Asus. Jednak test ten ma już trzy lata,
> podczas których sporo mogło się zmienić, a obecnie można znaleźć
> takich testów jeszcze kilka, robionych np. przez firmy serwisujące
> notebooki, przy czym z każdego wynika, że inna firma produkuje
> najbardziej bezawaryjny sprzęt - łącznie z (teoretycznie) słabym
> Samsungiem (którego nawet polecano mi w dwóch różnych sklepach).

Co do firm to też nie ma się co kierować bo np. HP ma średnią serię Pavilon
za to serie Elite albo PRO jest naprawdę dobra i jak kogoś stać na lapka za
więcej niż 2000 zł to polecam, dobrze wykonane i bardzo mało awaryjne.

> Czym więc kierować się podczas wyboru producenta notebooka? Tylko proszę
> bez flame-warów pt. "kup takiego, ja go mam, nie psuje się". Interesuje
> mnie, czy jest jakieś rozsądne kryterium, którym da się kierować. Chyba,
> że macie jakieś wiarygodne informacje, rankingi dotyczące omawianego
> tematu. Ale sam szukałem dosyć długo i bez rezultatów...

Nie ma czegoś takiego :)

Powiem Ci tak, przejdz się do jakiegoś MM/Saturna czy innego marketu RTV i
pomacaj co cię interesuje. Wtedy zobaczysz czy dany laptop ci pasuje czy nie
.. Ja jak brałem laptop to byłem zdecydowany na dwa modele firm XX i YY a
jak pomacałem to kupiłem ZZ za 2 razy tyle i nie żałuję decyzji choć kieszeń
zabolała :)