Re: coś małej mocy

Autor: PP <pp_at_wp.pl>
Data: Mon, 16 Apr 2012 12:37:16 +0200

> Chyba nadal sprzęt przeoczasz. Tam jest tylko ethernet 10/100, i zwykłe
> jedno USB (ewentualnie 2, ale przez huba na płycie, więc wydajność taka
> sama). Jak chcesz ten serwer plików na tym stawiać? serwować kilka plików
> z karty SD, z prędkością maks ~8MB/s ? Czy może podłączać macierz dysków z
> hubem USB ;) i wydajnością jeszcze mniejszą?
>
> R-Pi nadaje się na serwer plików tak samo dobrze, jak lodówka na sejf.
> Można dołożyć kłódkę, i będzie, ale czy o takie coś chodzi pytającemu to
> nie wiem...

Nie żebym się czepiał, ale jeśli pytający chce coś z małym poborem mocy do
przeglądania netu i ewentualnie jako serwer plików.
Rozumiem że 1Gb Ethernet i macierze z powodu poboru mocy odpadają a do
warunków domowych :), nie tak dawno w dużych firmach na 100Mb funkcjonowały
sieci po kilkadziesiąt komputerów, świat oszalał i do kilku MP3 ludzie chcę
mieć 1Gb
USB ma dwie sztuki, myślę że 8MB to przesada :) , powinno być więcej,
przymierzam się do PI i to sprawdzę, obudowy istnieją i to niektóre
sliczne,
http://liliputing.com/2012/03/modmypi-case-covers-the-35-raspberry-pi-pc-for-about-13.html
Pozdrawiam