Re: coś małej mocy

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri, 13 Apr 2012 23:17:46 +0200

> nie czytałem ostatnio żadnych pism komputerowych jestem zielony,
> co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?
> komp chciałbym, żeby chodził 24/dobę, oraz planuję postawić na nim
> serwer plików...
Serwer plików, ale o jakim rozmiarze udostępnianym? Ile dysków?
Jeśli do 4 (+dvdrw) lub 5 szt dysków sata, to chyba najtańszym fajnym
nowym rozwiÄ…zaniem jest HP microserwer. Procesor 'klasy atoma' ale
2rdzeniowy, 64bitowy, ze sprzętowym wsparciem wirtualizacji, grafika też
nawet daje rade do takich celow, a calosc niewielka i pobiera malutko
prÄ…du (30-40W z dyskami)

Co do pozostałych pomysłów tutaj podawanych:
- jeśli składać coś własnego, to płyty mini-ITX bym nie brał, bo są
drogie, mało ich, słaby wybór, i oprócz tego że są o te 3cm mniejsze -
to nie ma z nich żadnych zysków. W dodatku obudowa do płyty ITX będzie
droga jak fix. Tak samo wyposażona płyta, ale w rozmiarze mATX - będzie
połowę tańsza, i z dużo większym wyborem moddeli.
- jeśli nie zależy ci na odtwarzaniu video full-hd - tanio bedzie wziąść
jakąś używaną/tanią płytę na mATX 775 na czipsecie np G41 intela, do
tego 2rdzeniowego celerona na s.775, pobór mocy prawie jak atom,
wydajność tez, a zawsze możesz zmienić procesor na lepszy lub grafike
dostawić inną..
- jak zależy ci na poborze prądu, to ważny jest zasilacz. Przy bardzo
małych poborach zasilacze znacznie się różnią od siebie, jeden potrafi
brać 30, drugi 40W, tylko dlatego że są różnej budowy i producenta, choć
oba podobnej mocy (maksymalnej)