Re: coś małej mocy

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri, 13 Apr 2012 20:49:15 +0200

On 2012-04-13 20:34, identifikator: 20040501 wrote:
> nie czytałem ostatnio żadnych pism komputerowych jestem zielony,
> co można by było złożyć do netu, warunek mały pobór prądu?
> komp chciałbym, żeby chodził 24/dobę, oraz planuję postawić na nim
> serwer plików...
>
> proszę nie krytykować, nie wiem, przynajmniej proszę rzucić jakimiś
> hasłami cobym mógł sobie przeglądnąć allegro...

w hasle 'do netu' może kryć się pułapka, ale generalnie coś na atomie i
najlepiej o rozmiarze miniITX. Ja mam podłączonych 6 urzadzeń na SATA na
tej platformie (w tym jedna karta na PCIEx). Tyle, że składałem na pocz.
2011, teraz warto przejrzec platformy Atomowe (ew. odpowiednik AMD) pod
kątem liczby portow SATA.

IMHO 6 dysków na dane + 2 dodatkowe urządzenia (np DVD + hdd na system)
mozna albo dosc tanio zlozyc, albo tak przygotowac by z czasem dokladac
kolejne dyski. Szybko sie nie zestarzeje, bo cos wiecej niz ethernet
1Gbit szybko nie wejdzie pod strzechy.

Moj atomik z dyskami green dziala 24h/dobe, gdy sobie zaprogramujesz
wylaczanie dyskow, to przez miesiac jeszcze uzbiera sie moze na dwa
dodatkowe piwa ;)