Re: Zasilacz 400-450W - jaki?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu, 12 Apr 2012 19:53:45 +0200

On 2012-04-11 17:42, Irokez wrote:
> Uzytkownik "R.e.m.e.K" <go_at_dev.null> napisal w wiadomosci
>
> A po co az 450W?
> Mi z monitorem 22 cale takie cos jak C2D E4500 i Radeon HD6670 ciagnie
> max 180W
> 350W spokojnie wystarczy.
> Ja mam CoolerMastera Elite Power i mam cisze.

SÄ… 2 powody:
1. zasilacz obciążony powiedzmy w 50% zużywa się mniej niż ten w 95%
(przypuszczam, że w 2gim przypadku mogą być też większe straty mocy)

2. Jakaś sumaryczna moc zasilacza wiele nie mówi, istotne jest by z
linii, które dysponuje był w stanie zasilić wszystkie komponenty przy
maksymalnym obciążeniu. Wystarczy spojrzeć na najtańszy zasilacz i tam
są różne prądy dla różnych linii

Obecnie najwięcej daje się na linie 12V bo karty graficzne tego właśnie
wymagają. 8 pinowe wtyczki powinny zapewnić jeżeli dobrze pamiętam
150W/wtyczka, 6 pinowe 75W. Jeżeli takich wtyczek nie masz, a karta
wymaga, możesz użyć przejściówek, ale też jest dośc spora szansa na
przypadkowe restarty komputera przy uruchomieniu jakiegoÅ› 3D czy innego
softu korzystajÄ…cego np. z CUDA.

Sam mam taniego Feel'a 450W + GTX460 podkręcone + coś ala C2D3Ghz, jakoś
się kręci, ale zasilacz pracuje na granicy nawet jeżeli nie jest
obciążony np na poziomie 300W.