Re: witam i pytam

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 08 Apr 2012 19:43:59 +0200

On 2012-04-08 17:30, Jan wrote:
> Witam Serdecznie.
> Mam zagwozdkę: program "zalecany: przez "producenta" dysku czyli do
> dysku SAMSUNG soft: SeaTools for Windows we wszystkich testach (z
> wyjątkiem jednego - gdzie kasuje dane z dysku :)
> NIE wykrywa żadnych błędów/problemów z moim dysiem (który ma jeszcze
> 50 dni gwarancji), natomiast HD Tune Pro v5.0 krzyczy o 216
> CALIBRATION RETRY COUNT (fotki mogę wrzucić)
> Co robić.....?

IMHO Calibration Retry Count na poziomie 216/3 lata przy braku
reallokowanych sektorów nie jest źle, jak rozumiem poza programami
diagnostycznymi nie ma problemów z uzywaniem dysku?

Dysk można zamęczyć uruchamiając teoretyczny program, który non stop
robi tzw. seeki. lub też uruchomić na kilka dni zapis różnych wzorców +
weryfikacja (to powinno zlikwidować czasowo wzrost callibration retry
count).

Nie przejmowałbym się takimi drobiazgami tylko robił backupy (tzn. ja
robie ;)).

> Dziękuję bardzo za wskazówki. Pozdrawiam.
>
> Ps. dojechały do mnie "nowe" dysie Seagate Constellation i oczywiście
> mam znów problem, jakżeby inaczej - radzę sobie z nim "ręcznie", ale
> może jest jakaś recepta na to:
> mam dysk 1 TB, na nim 3 partycje, jak automatycznie skopiować
> wszystkie dane z niego na 1 partycję dysku 2 TB. Pewnie się nie da,
> ale może czegoś nie wiem.

w zależności od systemu operacyjnego to różnie się wykonuje, poza tym
ludzie tu się irytują, gdy co 5 minut ktoś prosi o radę jak
wykorzystywać podstawowe programy pod windows.. nie temu służy ta grupa.