Re: Nettop - co sądzicie?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 08 Apr 2012 10:19:29 +0200

On 2012-04-07 23:31, Gil wrote:

> Pewnie nettop spokojnie by ci wystarczył. Mam Zotaca na atomie 2x1.66 z
> grafiką ION2. Wymiary 20x20x3 cm. Na Viście 32 chodzi świetnie. Nic nie
> przycina. Filmy ok. Kartę TV na USB obsługuje bez problemu. Ma 8xUSB oraz
> ESATA. Normalne wyjście na głośniki i mikrofon. Bierze około 22W plus monitor.
> Da się pograć w starsze gry lub nowsze po zredukowaniu wymagań wideo i
> rozdzielczości ekranu.
> Komfort pracy na takim nettopie jest nieporównywalny z netbokamu na atomie
> jednordzeniowym ze słabą grafiką.

No właśnie - do czego wykorzystuje się sprzęt, bo odtwarzanie filmów
usprawniono już wraz z wejściem CUDA. Mam jako NAS platforme na
dwu-rdzeniowym atomie + ION w wersji pierwszej.

Wcześniej miałem na tym windows i powiem potocznie - sorry Gregory, kup
sobie lepiej notebooka na i3 który IMHO będzie brał podobną ilość prądu,
a będzie działał w porównaniu z tym jak rakieta. Aplikacje takie jak
Flash/Skype/Nokia Suite potrafią dośc skutecznie zatkać system, dlatego
taki 'atomowy' systemik musi być bardzo dopracowany. Do każdego zadania
najlepiej odpowiedni szybki programik zamiast standardowego. Trzeba się
troche naszukać. Są jednak obszary, których się nie przeskoczy -
przyszło mi uruchamiać kobylaste VBA w excelu i nie chciałbym tego
uruchamiać na atomie... :)