Re: Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 01 Apr 2012 23:46:18 +0200

W dniu 2012-04-01 23:25, m4rkiz pisze:
> "BartekK" <sibi_at_drut.org> wrote in message
> http://www.mymemory.co.uk/SDXC/SanDisk/Sandisk-128GB-Extreme-Pro-UHS-1-SD-Card-%28SDXC%29---Class-10
Pisaliśmy o kartach SD, z moim naciągnieciem na SDhc (bo raczej na 2GB
windows 7 by nie zainstalował, a szansę na obsługę SDhc już mamy w
większości sprzętów), tylko który netbook ma czytnik SDxc ? Zwłaszcza
podłączony po usb3.0 by takie prędkości mieć szansę osiągnąć?

> a tak powazniej
> http://www.mymemory.co.uk/SDHC/SanDisk/Sandisk-16GB-Extreme-SD-Card-%28SDHC%29-30MB_s---Class-10
> 30/30 z gwarantowanym tylko class 6
Ok, leżą dwie takie przedemną własnie. Oraz kilka class10.
Testowałem chyba kilkanaście/dziesiąt PCtowych czytników kart (na
usb2.0, wewnętrzne i zewnętrzne), w zasadzie na żadnym nie osiągnąłem
nic lepiej niż 10MB/s - mimo że karta zapewne jest szybka (w lustrzance
daje radę kilka RAWów przy zdjęciach seryjnych zapisać w parę sekund).

> ogolnie to 30 MB/s potrafi osiagnac sporo kart w wersji extreme
> (i wiekszosc SDXC) z czytnikami na usb 3.0
Brak czytników sdxc lub choćby sdhc na usb3.0 w netbookach, a nawet do
PCta zwykłego - jest ciężko coś znaleźć.

> pewnie ciaglym, to produkty dla fotografow polprofesjonalistow
> do 'focenia w rawach', zapisu w kamerach full hd itd.
Otóż to, ciurkiem zapisać jednego RAWa to nie sztuka, w użytkowaniu
PCtowym na OS masz co chwila jakieś losowe dostępy do losowo
rozrzuconych danych. Brak cache mocno spowolni...