Re: Telewizor HD jako monitor

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Wed, 28 Mar 2012 01:58:57 +0200

W dniu 2012-03-25 22:41, kszyhu fr_at_ckowiak pisze:

> zamierzam zastąpić monitor LCD telewizorem, prawdopodobnie 40 cali.
> Czy przy zakupie TV powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę? np.
> odświeżanie, jakieś inne parametry.
> Karta graficzna to GF8800, nie posiada co prawda HDMI, ale ma wyjście tv
> i (chyba) obsługuje rozdzielczość 1920 x 1080.

        Tak jak już mówiono - zainteresuj się przejściówką DVI->HDMI lub tego
typu kablem. Minus: w odróżnieniu od Radeonów GF8800 nie wypuszcza po
DVI dźwięku.

> Kompa używam głównie do przeglądania netu i sporadycznie do grania i
> oglądania filmów.
> Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Podstawowa rada. Zanim wydasz niemałą kwotę postaraj się pożyczyć takiej
wielkości TV, postaw na biurku i popracuj tak ze dwa dni.
Gwarantuję, że przejdzie Ci ochota używania 40" TV jako monitora z tych
50-60 cm od oczu na standardowym biurku. Jak dla mnie optimum to 24".
27" na LG DM2780D z tej odległości był już dla mnie za duży do pracy z
tekstem. Dodatkowo wyjątkowo upierdliwa było konieczność wyłączenia za
każdym razem tego TV/monitora za pomocą pilota (wyświetlał 50 min brak
sygnału - dłużej nie sprawdzałem. To już nawet standardowa plazma
wyłącza się po 15 min braku sygnału, a to sprzedawane jest jako MONITOR
telewizyjny:
http://www.lg.com/pl/sprzet-komputerowy/monitory/LG-z-tunerem-tv-DM2780D-PZ.jsp

To samo przy włączeniu - nie włączy się automatycznie jak typowy monitor
tylko było trzeba klepnąć z pilota. Po paru dniach wyjątkowo
denerwujące. Konsekwencja raczej żadna, bo PK50D350 automatycznie
potrafi się włączyć po wykryciu sygnału z BluRaya (HDI CEC) a ten
MONITOR w trybie PC nie (inne nie nadają się do komputera - lag straszny
i brak overscanu).

Jak możesz przetestuj najpierw konkretny model, bo z tymi TV jako
monitorami wychodzą różne drobne uciążliwości. Nie mówiąc już o tym
że wspomniane 3D przy konwersji 2D->3D wypada bardzo kiepsko (to
naturalne) ale co gorsza w grach 3D tak samo kiepsko - lekko podbity
jest tylko 1 i 2 plan.

No i jeszcze raz - najpierw sprawdź te 40" na biurku - nie wyobrażam
sobie pracy na takim ekranie z wygodnych (klawiatura, mysz) 50-60 cm,
chyba że chcesz zostać stałym klientem optyka.
Żeby nie było że jestem minimalistą - o ile do pracy najlepiej pasuje
mi duet 22-24" LCD + drugi 17-19" CRT, to do multimediów/zabawy też
uważam że wyglądają one fajnie na 50" FullHD. Ale nie do codziennej
pracy z tekstem taka powierzchnia ekranu.
Zrobisz co chcesz. Zostałeś ostrzeżony ;)

--
/MB