Re: programowe chlodzenie procesora (laptop)

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Wed, 28 Mar 2012 01:33:06 +0200

W dniu 2012-03-27 00:00, 1634Racine pisze:

> [...]

Jak pod XP sprawdź RightMark CPU Clock Utility: http://cpu.rightmark.org/

chyba najlepszy tego typu soft jaki używałem.

        Owszem - wszystkie WinNT wykonują HLT, ale wspomniany RMCCU robi parę
rzeczy wiecej - w tym wymusza rozszerzone stany C, monitoruje baterię w
laptopie itp.

        Wspomniany działa nawet na OSach 64bit. Obsługuje do Core2 oraz Athlona
X2 na pewno. K10 już nie, ale tu nieźle działa systemowe CnQ
albo K10 Stat.
Co ciekawe powernowd obecny w każdej współczesnej dystrybucji linuksa
potrafi zrobić użytek z PowerNow! dostępnego w pierwszym CPU z jego
wsparciem - AMD K6-2+. Pod win32 nie znalazlęm softu który potrafiłby
zrobić skalowanie częsttliwości z PowerNow na tym CPU.

> laptop stary jak swiat - juz ma max sterowniki, nowszych dawno nie
> produkuja.

        Więc wspomniany RCCCU powinien być OK. Robi kilka innych rzeczy i jest
bardzo lekki. Trzeba tylko sobie samemu skonfigurować stany.

> a co do schematow zasilania: piszesz o "opcje zasilania"? (xp) A co tu
> jest do ustawienia? wylaczanie dyskow/systemu/monitora gdy bezczynnosc?
> albo schemat zasilania: "zawsze wlaczony" - to wlasnie mam.
> ciekawe co daje: "minimalne zarzadzanie energia"...
> albo: "laptop"... tyż mi chłodzenie...

Przetestuj RMCCU, zwłaszcza na laptopie. Zawsze udawało mi się zejść
niżej z temperaturą niż na mechanizmach systemowych i samych sterownikach.

--
/MB