Laptop

Autor: smb <real.smbear_at_gmail.com>
Data: Thu 23 Feb 2012 - 22:50:33 MET

Witam,

Planuję zakup laptopa/notebooka, a że od dawna nie śledziłem nowinek w świecie PCtów, potrzebuję pomocy w wyborze.

W pracy używam Lenovo T500 i jestem z tego sprzętu zadowolony. Także pierwszym tropem był jakiś sprzęt Lenovo. Niestety z tego co widziałem, większość ma błyszczące ekrany i dyski 5400rpm.

Preferuję:
- matowy ekran,
- dysk >= 7200rpm,
- karta nie-zintegrowana, raczej nVidia niż AMD/ATI,
- procesor Intel, raczej i7 niż i5,
- RAM >= 4GB.

Później trafiłem na Della Vostro V3750 i7-2670QM - kiedyś Dell miał dobre opinie... tylko ten model jest dosyć drogi, ale spełnia większość wymagań.

Może sprecyzuję, do czego planuję używać takiego komputera (kolejność raczej przypadkowa):
1. Programowanie.
2. Granie :) - na razie na oku mam Wiedźmina jedynkę i dwójkę.
3. Codzienne sprawdzanie poczty i innych dupereli w sieci.
4. Trochę grafiki (raczej GIMP niż Photoshop).

System operacyjny to będzie Windows i Linux. Pytanie: czy warto dopłacać do Windows 7 Professional, czy też wystarczy Windows 7 Home Premium (nie używałem Windowsa od czasów XP-ka) - patrzyłem na tabelkę porównawczą na Wikipedii i niewiele mi to mówi?

Maszynę planuję skonfigurować do DualBoota, ale dodatkowo pod Win uruchamiałbym VirtualBoksa (albo inną wirtualizację), żeby uruchamiać Linuksa na drugim ekranie - taki plan. Dlatego myślę o Intelu i7, ale jest droższy niż i5. Pytanie: czy i5 pociągnie taką konfigurację? Nie marzę o odpalaniu jednocześnie gry na Win + Linuksa na VB. :)

Co możecie polecić? Co odradzić?

Będę wdzięczny za (p)odpowiedzi,

smb