Re: SSD proszę o praktyczną poradę

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 22 Feb 2012 - 20:19:31 MET

On 2012-02-22 19:58, Terry Jonesty wrote:
> Osobiście wydaje mi się, że największą zaletą SSD jest nie szybkość
> lecz:
> 1.) IDEALNIE CICHA PRACA
> 2.) IDEALNA ODPORNOŚĆ NA WSTRZĄSY
>
> Co do szybkości to wystarczy aby nie ustępował mechanicznemu HDD
> (~80MB/s) i żeby zachowywał swoje parametry po kilku latach (w
> stacjonarnym mam Seagate co pracuje już 12 lat, w jednym z laptopów 6-
> letnia Toshiba 40B, oba WYKORZYSTYWANE ultra INTENSYWNIE i oba w
> idealnym stanie - czy SSD przetrwa chociaż 3 lata?)

Co prawda niektorzy producenci podaja średni czas pracy w godzinach, w
praktyce uwzględniając tylko i wyłączne cechy technologii zależy to od
ilości zapisów na nośnik określonej /jeżeli dobrze pamietam/ w PB.

Także w pewnych zastosowaniach SSD może być bardziej trwały od HDD, w
wielu gorszy - technologia wymaga dopracowania. Dla formalności bloki
pamięci flash wytrzymują określoną liczbę cykli kasowania, Flash MLC o
wiele niższa niż SLC, ale tych drugich praktycznie się nie spotyka ze
względu na cene.

Osobiście troche inaczej patrze na SSD. Zależy mi TERAZ na wydajnej
pracy, to stosuje SSD i jak zawsze backupy. Padło mi wieeeele HDD i
jeden SSD. z backupami szczerze mówiąc specjalnie się tym nie przejmuje.

Nikt Ci teraz nie zagwarantuje 10 letniej trwałości, szczególnie że tak
trwałych urządzeń po prostu się nie produkuje (statystycznie jest to
nieoplacalne). Wazne by produkt (niezaleznie czy to HDD czy SSD) padl po
gwarancji, a klient kupi nowy. Zwroc wiec uwage czy praca w okresie
gwarancji zwroci Ci naklady. Jezeli nie jest to praca zarobkowa, to nic
nie zastapi backupow.