Re: Zasilacz UPS

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Feb 2012 - 18:54:05 MET

Dnia 19-02-2012 o 15:51 Andrzej Kuća napisał na pl.comp.pecet:

> Z tym sobie poradzę, mam próbnik (śrubokręt z neonówką), tylko proszę mi
> powiedzieć, bo rozumiem, że przewód zerowy powinien być podłączony do
> bolca i
> do "dziurki". Czy to ma być zrobione jednym przewodem, czy mogę zero
> podłączyć
> do bolca, a od bolca jakiś kawałek drucika miedzianego do gniazdka?
> Pytam, bo
> nie wiem czy mi starczy przewodu w puszce, żeby sięgnąć tu i tu.

Elektryka to taka dziedzina w której, (aby nie tworzyć bałaganu) powinno
się przestrzegać ogólnie przyjętych zasad. Oczywiście zawsze jest to
lepiej lub gorzej uwarunkowane, ponieważ czasami trzeba pójść na
kompromis. Kompromis polega na przyjęciu zasady, że ochrona jest
ważniejsza niż działanie urządzenia (jak najmniej połączeń). Jak najmniej
połączeń to również nie rozcięty przewód na zacisku ochronnym.

Instalacja dwu przewodowa o której piszecie to wbrew co się poniektórym
wydaje, bardzo niebezpieczna rzecz. Zerowana - jest tak samo (a może
bardziej) groźna. Uważam, że należy wszelkimi sposobami dążyć do tego,
aby wykonać prawidłową instalację 3-przewodową, dla własnego
bezpieczeństwa i dla bezpieczeństwa takich delikatnych urządzeń jakimi
są komputery. W takiej instalacji (zerowanej) najbardziej niebezpieczny
jest przypadek w którym na zasilaniu zespołu urządzeń zostanie przerwany
przewód neutralny i/lub przypadek w którym poprzez błąd człowieka można
zamienić "na zasilaniu" przewód N z L. W takich przypadkach na wszystkich
częściach metalowych włączonych odbiorników (za uszkodzeniem) może pojawić
się bardzo niebezpieczne napięcie...

--
WiesłaW
Opera Mail