Re: Zasilacz UPS

Autor: Andrzej Kuća <protumba_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 19 Feb 2012 - 15:51:03 MET

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> Żeby jakikolwiek UPS mógł działać poprawnie (zresztą to samo
> tyczy się listw zasilających z filtrami), gniazdko musi mieć
> prawidłowo podłączony bolec. Nie musi być wykonane pełne uzie-
> mienie, może być zerowanie -- ale *coś* musi być.
>
> Zanim zaczniesz kupować UPS, wezwij elektryka żeby przygoto-
> wał instalację pod podłączenie komputera przez UPS lub listwę.

Z tym sobie poradzę, mam próbnik (śrubokręt z neonówką), tylko proszę mi
powiedzieć, bo rozumiem, że przewód zerowy powinien być podłączony do bolca i
do "dziurki". Czy to ma być zrobione jednym przewodem, czy mogę zero podłączyć
do bolca, a od bolca jakiś kawałek drucika miedzianego do gniazdka? Pytam, bo
nie wiem czy mi starczy przewodu w puszce, żeby sięgnąć tu i tu. No i wracając
do mojego głównego pytania, jaki UPS w cenie ok. 400zł? Jak pisałem, nie
chodzi mi o podtrzymanie tylko raczej o stabilizację napięcia.

Pozdrawiam.