Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Feb 2012 - 13:11:22 MET

U偶ytkownik "Jaskiniowiec" <jaskiniowiec@jurajska.jaskinia> napisa艂 w
wiadomo艣ci news:op.v9yjttg1oclw44@acer.opteris.pl...

> Oooo tego nie doczytalem :) Czyli jeszcze wiekszy absurd :D Myslalem, ze
> seria K podkreci sie na wszystkich chipsetach.

To w艂a艣nie by艂o atutem Z68 偶e "艂膮czy艂" funkcje H67 i P67 i mo偶na by艂o
zar贸wno overclockowa膰 jak i u偶ywa膰 integry.

> Swoja droga, nie wiem po co pakowali tam mocniejsza grafike (HD3000 vs
> HD2000). Giercownicy i tak kupia dedykowana grafe na SF/SLI i nie beda
> zawracac sobie jakims tam Intelowskim wynalazkiem. Im potrzeba silnego
> proca do podkrecenia.

Niekt贸re najnowsze Sandy Bridge s膮 ju偶 pozbawione integry (podobnie jak
niekt贸re najnowsze FM1).

> Tak samo jest z vPro. Tak sie Intel reklamuje, tak zachwala, ale plyty nie
> uswiadczysz. Oprocz laptopow, dostepne jedynie w markowych kompach z
> plytami na chipsecie Qxx.

Bo generalnie to zwyk艂emu domowemu u偶ytkownikowi jest zb臋dne. A 偶e Q67 jest
dro偶szy to raczej oczywiste, zawsze rozwi膮zania z rynku serwerowego s膮
dro偶sze ni偶 sprz臋t SOHO.

> Taki bogaty to nie jestem ;)

Ten komp do Quick Sync m贸g艂by by膰 nawet na tanim H61 (H61 chyba nie ma
ogranicze艅 odno艣nie u偶ywania QS).

> Znalazlem plyte, ktora mniej wiecej ma to co by mnie interesowalo i nawet
> podobno dziala VT-d, ale cena... :/
> MSI Z68A-GD80 (G3) 743,40 PLN Do tego procek I5 2400S 2.5GHz 586,00 PLN
> i juz jest 1330 zl :/

A drugi komp do VT-d to m贸g艂by by膰 AMD albo starsza intelowska podstawka
1156 (pod warunkiem oczywi艣cie 偶e tam jest lepsza sytuacja odno艣nie vPro,
VT-d, IOMMU).

> A gdzie RAM (~270 za 4x4GB)

To ju偶 trzeba by rozdzieli膰 w zale偶no艣ci od zapotrzebowania (aczkolwiek ram
DDR3 jest teraz bardzo tani).

> i zasilacz(~200-350)...

No tak, tu nie mo偶na oszcz臋dzi膰. Aczkolwiek jesli nie u偶ywasz zewn臋trznej
karty graficznej to te kompy bra艂yby ma艂o energi, zamiast jednego mocnego
zasilacza wystarczy艂yby dwa s艂absze i ta艅sze.

> Wychodzi 1800-2000 zl (NETTO!). Kupa szmalu. W AMD byloby to o ok. 500zl
> tansze.

Ewentualnie mo偶na poczekac co wyniknie z VCE z Radeon贸w 7xxx (lub ich
nadchodz膮cej konkurencji Nvidia Kepler). Gdyby akceleracja kodowania video w
nich by艂aby r贸wnie szybka (lub szybsza) co Quick Sync, to rozwi膮za艂oby to
wiele problem贸w (karty graficzne s膮 niezale偶ne od p艂yt g艂贸wnych i wszelkie
"fochy" producent贸w procesor贸w, chipset贸w i p艂yty g艂贸wnych nie mia艂yby
znaczenia).

Poszukaj test贸w wydajno艣ci kodowania video. AMD jest chyba wolniejsze ni偶
Intele nawet je艣li te nie u偶ywaj膮 QS, a co dopiero z QS. Pozatym AMD s膮
bardziej pr膮do偶erne. To wszystko musisz wzi膮艣膰 pod uwag臋 przy wyborze.
No chyba 偶e zamierzasz sie wspomagac juz istniej膮cymi kartami graficznymi
(maj膮 wspomaganie kodowania poprzez CUDA, APP, OpenCL, DirectCompute) ale
jest ono zdecydowanie mniej wydajne ni偶 QS, w dodatku mocno uzaleznione od
wydajno艣ci karty (na tanich kartach graficznych po w艂膮czeniu akceleracji
b臋dzie wolniej ni偶 bez akceleracji).

> Fakt, roznica jest i to spora. Jak wprowadza QSv2 na innej podstawce niz
> 1155 to zaczne bojkotowac ich produkty i przerzuce sie na VIA :D Ciekawe,
> czy to o czym wspomniales bedzie jeszcze w Ivy Bridge, czy dopiero w
> nastepcy i jakie roznice wobec v1.

QS v2 ma by膰 w IB, a ten ma by膰 kompatybilny z niekt贸rymi chipsetami od SB
(pod warunkiem 偶e jeszcze producent p艂yty wyda aktualizacj臋 biosu
supportuj膮c膮 IB):
http://pclab.pl/news48853.html
A jakie b臋d膮 r贸偶nice wzgl臋dem v1 nie wiadomo.

> [...]
> zegarku. Jedyne na co trzeba zwracac uwage, to wlasnie chipset. Np. 990FX
> dziala bez zajakniecia i pieknie przekazuje sprzet do systemow gosci.
> Nawet k. graf.z ktorymi jest najwiecej problemow. Intel jak zadziala, to
> tez fajnie chodzi, pod warunkiem, ze sprzet (procek i chipset) to
> obsluguje. Jak czytam zagraniczne fora, gdzie ludzie pokupowali wypasne
> plyty pod VT-d z chipsetami innymi niz Q67 (zazwyczaj P67), to mam stresa,
> czy jest sens wywalac kase na ta plyte Z68, bo nie w kazdej plycie z tym
> chipsetem to dziala, a jak na razie o tym chipsecie sa strzepy informacji.

Towar kupiony wysy艂kowo mo偶na zwr贸ci膰 do 10 dni bez podania przyczyn. Kup t膮
p艂yt臋, przez tydzie艅 chyba zd膮偶ysz przetestowa膰 wszytkie potrzebne ci
funkcje. Jesli nie b臋dzie dzia艂a膰 to zwr贸cisz. Albo popytaj na forach
po艣wi臋conych serwerom.