Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?

Autor: Jaskiniowiec <jaskiniowiec_at_jurajska.jaskinia>
Data: Mon 20 Feb 2012 - 04:26:07 MET

Dnia 20-02-2012 o 01:50:04 maX <averwywal@interia.pl> napisał(a):

> Dlatego ciebie interesuje ta pozostała mniejszość.

heh, powinni dawac za to jakas legitymacje uprawniajaca do znizek, albo
chociaz powinienem miec swoj glos w Sejmie ;)

> A za to overclocking był możliwy tylko na P67 :)

Oooo tego nie doczytalem :) Czyli jeszcze wiekszy absurd :D Myslalem, ze
seria K podkreci sie na wszystkich chipsetach. Swoja droga, nie wiem po co
pakowali tam mocniejsza grafike (HD3000 vs HD2000). Giercownicy i tak
kupia dedykowana grafe na SF/SLI i nie beda zawracac sobie jakims tam
Intelowskim wynalazkiem. Im potrzeba silnego proca do podkrecenia.

Tak samo jest z vPro. Tak sie Intel reklamuje, tak zachwala, ale plyty nie
uswiadczysz. Oprocz laptopow, dostepne jedynie w markowych kompach z
plytami na chipsecie Qxx.

> [...]
> overclockować, więc nie wykluczam że funkcje Q67 (VT-d) też ma.

> Jeśli serwer w piwnicy to możesz kupić 2 kompy (jeden na H67, drugi na
> Q67). Wspólny monitor, klawiatura, mysz (nie mówiąc już o sytuacji gdy
> sterujesz nim z piętra a nie bezpośrednio). Oba kompy łączysz sieciówką
> 1 Gbit. W ten sposób masz i Quick Sync (na jednym kompie) i VT-d (na
> drugim). Dodatkowo podwaja ci się ilość gniazd PCI i SATA. W pryszłości
> do tego z Q67 wsadzasz low-endowego HD7xxx (lub odpowiednik Nvidii) i
> masz kodowanie sprzętowe na obu kompach (QS w procesorze jednym i VCE w

Taki bogaty to nie jestem ;) Znalazlem plyte, ktora mniej wiecej ma to co
by mnie interesowalo i nawet podobno dziala VT-d, ale cena... :/
MSI Z68A-GD80 (G3) 743,40 PLN Do tego procek I5 2400S 2.5GHz 586,00 PLN
i juz jest 1330 zl :/ A gdzie RAM (~270 za 4x4GB) i zasilacz(~200-350)...
Wychodzi 1800-2000 zl (NETTO!). Kupa szmalu. W AMD byloby to o ok. 500zl
tansze.

> Cóż, monopolista.

Niestety

> Ale z Quick Sync nie ma na razie konkurencji:
> http://www.tomshardware.com/reviews/sandy-bridge-core-i7-2600k-core-i5-2500k,2833-5.html
> Najwolniejszy procesor z QS będzie szybszy w kodowaniu video od
> najszybszego CPU z najszybszym GPU bez QS. Do czasu aż w kartach
> graficznych nie będzie odpowiednika QS. A nawet w softwarowym kodowaniu,
> bez QS, to Sandy Bridge i tak chyba wygrywa z Bulldozerami.
> Intel już pracuje nad QS ver 2.0

Fakt, roznica jest i to spora. Jak wprowadza QSv2 na innej podstawce niz
1155 to zaczne bojkotowac ich produkty i przerzuce sie na VIA :D Ciekawe,
czy to o czym wspomniales bedzie jeszcze w Ivy Bridge, czy dopiero w
nastepcy i jakie roznice wobec v1.

> Teraz jest już nowa seria 9xx (i chipsety dla FM1), ale nie wiem jak w
> niej z IOMMU.

Czytalem, ze z AMD nie ma takich debilizmow jak z Intelem. Tam jesli
procek (ponoc wszystkie, ktore obsluguja ogolnie wirtualizacje, czyli
obecnie wiekszosc) i chipset obsluguja, to chodzi to jak w szwajcarskim
zegarku. Jedyne na co trzeba zwracac uwage, to wlasnie chipset. Np. 990FX
dziala bez zajakniecia i pieknie przekazuje sprzet do systemow gosci.
Nawet k. graf.z ktorymi jest najwiecej problemow. Intel jak zadziala, to
tez fajnie chodzi, pod warunkiem, ze sprzet (procek i chipset) to
obsluguje. Jak czytam zagraniczne fora, gdzie ludzie pokupowali wypasne
plyty pod VT-d z chipsetami innymi niz Q67 (zazwyczaj P67), to mam stresa,
czy jest sens wywalac kase na ta plyte Z68, bo nie w kazdej plycie z tym
chipsetem to dziala, a jak na razie o tym chipsecie sa strzepy informacji.

> Jak pamiętam conajmniej 50%. Sprawdź testy w necie.

> Nie wiem.
> Generalnie pytanie o odpowiedni konfig mógłbyś zadać na forach
> poświęconych obróbce video.

Opterona odpuscilem. Strasznie drogie, o cenach plyt do nich nawet nie
wspominam ;)

Ogolnie dzieki wszystkim za cenne uwagi i porady :)

--
Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.