Re: Zasilacz UPS

Autor: Andrzej Kuća <protumba_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 19 Feb 2012 - 09:57:13 MET

nom <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):

> Gniazdko powinno być z bolcem uziemiającym, ale jak masz instalację bez
> uziemienia to przynajmniej niech ktoś kto wie o co biega zrobi Ci zerowanie.
> Chodzi o to, że urządzenia z metalową obudową powinny być na potencjale 0V,
> a na obudowie komputera nieuziemionego potrafi się czasami odłożyć
> kilkadziesiąt Volt. :-)

Mam w ścianach gniazdka dwużyłowe, bez bolców uziemiających. Zresztą, co do
uziemiania, zdania są raczej podzielone. Sprawdzałem miernikiem, i po włożeniu
w takie gniazdko listwy antyprzepięciowej mam na bolcach napięcie rzędu 10 -
15V. Natomiast jak w gniazdku zmostkowałem przewód 0 z bolcem to na zasilaczu
od monitora mała, zielona diodka (przy wyłączonym monitorze i listwie
zasilającej) co kilka sekund mi pulsowała. Przebicia żadnego nie mam
(sprawdzałem miernikiem zero z gniazdka + kaloryfer, nie było napięcia).
Chodzi mi o to, żeby UPS redukował ewentualne skoki napięcia.