Re: Zasilacz UPS

Autor: Harry <multiserwis.gdansk_at_wp.pl>
Data: Sun 19 Feb 2012 - 02:41:19 MET

> Ponieważ mam gniazdka dwużyłowe, myślałem, że zastosowanie najpierw
> przedłużacza nie będzie mieć zbytniego znaczenia. Jaka to różnica dla ups'a
> czy podłączę go do gniazdka w ścianie czy do kabla (dwużyłowego) pomiędzy nim
> a gniazdkiem?

Co to znaczy "dwużyłowe" - bez bolca uziemiającego?

Zarówno gniazdo w ścianie, jak i przewód przedłużacza/listwy zabezpieczającej,
powinno mieć sprawne uziemienie. W przeciwnym razie listwa najczęściej staje się
zwykłym przedłużaczem, a wejściowe układy zabezpieczające UPS prostu mogą nie
działać właściwie. Dlatego zawsze, podłączając sprzęt komputerowy sam, przez
listwę lub przez UPS trzeba mieć sprawną instalację uziemiającą.

- Harry.