Re: Jaka plyta i procek o takich parametrach?

Autor: Jaskiniowiec <jaskiniowiec_at_jurajska.jaskinia>
Data: Sun 19 Feb 2012 - 02:33:54 MET

Dnia 15-02-2012 o 22:54:01 maX <averwywal@interia.pl> napisał(a):

> Sieciówki można mieć na PCI, PCI-Ex albo USB.

Niby mozna, ale obecnie plyty sa tak okrojone ze slotow, ze wcisniecie do
niej karte DV, karte sieciowa (mam nawet taka na 2 porty, a i to bedzie
malo) to daje juz dwa zajete sloty PCI. Przydalby sie jeszcze zapas
przynajmniej jednego wolnego slotu PCI/PCI-Ex (chociazby na n/w kontroler
SATA/SAS). Karty na PCI-Ex sa nadal drozsze. Na USB sa glownie wynalazki
na Realteku. Do domowych zastosowan mozna z powodzeniem cos takiego uzyc,
aczkolwiek do troszke bardziej ambitnych zadan juz nie bardzo sie takie
cos nadaje. Ale ok, tu moznaby sobie jakos poradzic.

> Chyba wszystkie sa podobnie wydajne (pod tym względem od hardwarowych
> kontrolerów róznią się tylko obciążeniem CPU).

W sumie racja. Bywaja jednak plyty (najczesciej serwerowe), ktore maja juz
sprzetowe kontrolery. Tak czy siak, potrzebuje min. 4 porty SATA (im
wiecej tym lepiej). Pamietam tez swego czasu (tak,dawno temu) wynalazki
nForce, Via i Sil, z ktorymi byla cala masa problemow i wydajnosciowo nie
nadawalo sie to do niczego. Stad zapytanie.

> W AMD zaimplementowano to w kartach graficznych, nowej serii HD7xxx.
> Zdaje się że jest nawet lepsze niz intelowski quicksync (właśnie wyszły
> tańsze wersje HD7xxx, ale różnią się tylko wydajnością, funkcje mają
> takie same)

Jak patrze na ceny HD7xxx to chyba sie nie zrozumielismy ;-) Potrzebuje
sprzetu do kompresji/obrobki strumienia AV. Nie potrzebuje demonow 3D za
gore szmalu, bo 3D nie bedzie w ogole wykorzystywane.

Podliczajac zakup AMD FX + karte graf. (nawet jakas tansza) wychodzi
porownywalnie do Intela :( Bo w Intelu grafike mamy juz w cenie procka. A
mi glownie zalezy na ficzerach typu IOMMU/VT-d (warunek bezdyskusyjny),
AES i "sprzętowe wspomaganie _konwersji_ _mutimediów_". Myslalem, ze na
AMD zaoszczedze, a tu kupa...Poza tym, dodatkowa k. graf.to dodatkowe
gardlo pradowe, ktore niepotrzebnie bedzie zrec energie.

> Pomijając mozliwość kupna procesora o obniżonym poborze prądu, to
> również kwestia odpowiedniego ustawienia tych programów oszczędzających
> energię dołączanych do płyt głównych.

Tu bardziej chodzilo mi o procka, bo te czasem potrafia zrec kupe pradu
nawet w Idle.

--
Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.