Re: Folia alu, między radiatorem a prockiem ?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 17 Feb 2012 - 18:16:14 MET

Dnia 16.2.2012, PL(N)umber_One napisał(a):

> Nie jestem pierwszym właścielem tego PC, ale jak się dowiedziałem, to jest
> oryginalne chłodzenie od zestawu P4 Box Intela. Nowego zestawu nigdy nie
> widziałem, ale ze zdjęć dostepnych w sieci, wygląda to tak, jakby nowy
> radiator miał już przyklejoną tą taśmę, która dodatkowo pokryta była od
> strony procka warstwą bardzo gęstej pasty.

Pierwsze słyszę by jakiś producent stosował taśmę i pastę jednocześnie -
zawsze albo jedno albo drugie. IMO ktoś tę pastę dołożył - niepotrzebnie.

> Całośc zabezpieczona była
> papierkiem, który zdzierało się przed założeniem radiatora.

I tak właśnie jest w przypadku taśmy.
Ciężko mi jest sobie wyobrazić radiator wysmarowany pastą i na to z
papierowym/foliowym zabezpieczeniem - przy zdjęciu tego zdjąłbyś część
pasty.

> Może jednak
> zostawić tą folię, uzupełniając jedynie pastę, tym bardziej, że nie jest to
> specjalnie "gorący" procesor - P4 2,8GHz FSB 533 ?

Zdecyduj. Albo zostawiasz "folię" i nie stosujesz pasty, albo zrywasz
"folię" i smarujesz pastą. Ja przeważnie stosuję to drugie rozwiązanie ze
względu na to, że AFAIK wszyscy producenci przewidują jednorazowość takich
termo-przewodzących taśm (AFAIR jest o tym nawet w materiałach dostępnych
na WWW Intela i AMD).

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/