Bardzo wolna nagrywarka

Autor: TJ <TJ_at_TJ.com>
Data: Wed 08 Feb 2012 - 13:52:47 MET

Po zepsuciu się starej nagrywarki IDE wydawało
mi się, że będzie sensowne kupienie nagrywarki SATA,
bo powinna być szybsza.
Efekt jest przeciwny, nagrywanie płytek DVD-R lub DVD+R
trwa bardzo długo, dużo dłużej niż w przypadku poprzedniej
nagrywarki. Nagrywany materiał jest porównywalny.
Nagrywam na takie same płytki TDK.

Co sprawdzić i co jak ustawić, żeby przyśpieszyć nagrywanie?
Dla napędów IDE ATA/ATAPI ważne jest ustawienie trybu
DMA zamist PIO.
Co, gdzie i jak ustawić w przypadku napędów SATA?

Mam 2 napędy SATA: dysk twardy i nagrywarkę.
Ten sam dysk pracował już z poprzednią nagrywarką IDE.

Moja nagrywarka to: Samsung Model: SH-222AL/RSMS.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
T.J.