Re: x86

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 31 Jan 2012 - 16:49:34 MET

Dnia Tue, 31 Jan 2012 14:42:13 +0000, kamil napisał(a):

> Hehe. :) Sysprep Windowsa (żeby obraz systemu sklonowany z jednego
> komputera na drugi wygenerował sobie nowe SID itp). Jeśli system jest
> 64-bitowy, w pliku konfiguracyjnym trzeba zmienić 'architecture=x86' na
> '=amd64'.
>
> Microsoft wprowadza takie zamieszanie z nazewnictwem, a co dopiero
> użytkownicy. :)

Ale jakie zamieszanie? Niech mnie ktoś poprawi, ale na mój skromny gust:
- x86 - wzięło się od architektury procesorów z oznaczeniem, które chyba
zapoczątkował Intel 8086
- AMD64 - 64-bitowe rozszerzenia (pomijając Itanium) to chyba właśnie AMD w
Athlonach x64 wprowadziło na rynek. Stąd takie, a nie inne określenie (choć
w sumie chyba bardziej poprawne jest x86-64).

[ Nie dyskutuj z nikim, kto ma nad Tobą pół litra przewagi.                ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]