Re: zmodernizować Core2Duo...?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 26 Jan 2012 - 19:22:35 MET

> Myślałem by się pozbyć starego E4500 sprzedać go, dołożyć do czegoś
> trochę szybszego i jestem ciekaw jak będzie chodził CPU z większym niż
> mój L2 2MB. Mam do wydania ok.500 PLN.

Jak wspomnialem wczesniej, zalezy od zastosowan. Cache ma znaczenie przy
operacjach CPU + memory, pytanie czy to jest wąskie gardło w Twoim
przypadku. Nie spodziewalbym sie tu jakiejs rewelacji, raczej cos w stylu:
- szybkosc przetwarzania danych wzrasta (oczywiscie orientacyjnie w tej
samej klasie/grupie procesorów) zgodnie z częstotliwością zegara
- jeżeli aplikacje są w stanie wykorzystywać wielowątkowość, to
zwiększenie liczby rdzeni z 2 na 4 będzie istotnie zauważalne w tych
operacjach.

Z mojego pkt. widzenia w większości zastosowań wąskim gardłem jest dysk
(ładowanie i zapisywanie czegokolwiek) i pamięciożerność aplikacji (co
przekłada się na wykorzystywanie dysku).

Więcj pkt. 1 pamięć, później to co najbardziej zwalnia system, dla
przykładu, jeżeli w czasie pracy gry (jeżeli mowa o tym obszarze) CPU
jest na 100% (oba rdzenie), to CPU, jeżeli zaś gra się dławi, a CPU nie
jest wykorzystane w 100% to karta graficzna. Sam oceń.