zmodernizować Core2Duo...?

Autor: Jan <kwlsk5_at_gmail.com>
Data: Thu 26 Jan 2012 - 14:37:54 MET

Witam i pytam.
Mam PG ASUS P5B, CPU: Intel Core2Duo E4500 2,2Ghz, 2 GB Ram, grafika
GF8600 +Sonic 256 Mb DDR 3, system WIN XP SP3.
Co warto wyhaczyć na allegro do mojego kompika. Myślałem o procku
Q6600 ale się okazało, że jego cena od 1,5 roku wzrosła. Wtedy były
okazje po 300 PLN, a teraz są droższe. Macie pojęcie czemu tak jest?

Zauważyłem, że dyski twarde te starsze nie tanieją, ale coś słyszałem
o zalanych Filipinach, gdzie są one produkowane, więc ich cena nie
dziwi.
Myślałem też by za 100 PLN kupić 2GB ramcu dokładnie takiego jak mam
czy Geil 2 x 1GB 800 Mhz. Moja PG i winda zobaczą/obsłużą 4 GB?

W związku z tym, że Q6600 jest za drogi, myślałem o Core 2 Duo E8200
2,66GHz, 6MB L2 Cache. On chodzi na 1333 (magistrala).
Czy to oznacza, iż moje pamięci/płyta będą go ograniczały?

Muzykę mam z 200 roku Sound Blaster Live! i ona nie jest już wspierana
przez Creative'a, więc chodzi mi po głowie Audigy 2, zwłaszcza, że
chodzą po ok. 100 PLN.
Serdecznie dziękuję za wskazówki co warto kupić w mojej konfiguracji.
Preferuję rzeczy używane z allegro, bo na nowości szkoda mi kasy.