Re: Tuner TV na USB

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Wed 25 Jan 2012 - 08:10:22 MET

dyskusyjnych:jfnc8t$s7i$1@inews.gazeta.pl...
> Odległość to jedna sprawa, przeszkody to druga. A w tej drugiej
> też są dwie -- osłabianie sygnału i jego popsucie poprzez wielokrotne
> dyfrakcje i późniejsze nakładanie się różnie przesuniętych fazowo
> ,,składowych'' tego samego sygnału.

Akurat odbicia (przesunięcia) nie przeszkadzają dla dvb-t - w pewnych wypadkach
nawet pomaga.

> A jak swoją zrobiłeś? Widziałem samodziełki do WiFi i jestem pod
> wrażeniem. Niektóre są drogie, inne są tak tanie, że aż strach.
> I te tanie potrafią ponoć mieć parametry najlepszych anten
> fabrycznych, kupowanych po stówie czy nawet drożej.

Pewnie widziałeś biquad. Bez reflektora mają one kilka dB zysku. Ja zrobiłem
taki:
http://listastb.cba.pl/antena.jpg (dipol szerokopasmowy)
Symetryzator - 3zł, drut (kupowałem przewód elektryczny) - 2 zł, końcówki (F i
wtyk antenowy) - 1,5 zł, przewód (użyłem z byłej kablówki) - 0 zł, śruby i
nakrętki (miałem w domu) - 0 zł.
Czas potrzebny do zbudowania - 5 min. :)

Jak jesteś w większej odległości, niż 15 km to rób biquad.