Re: Tuner TV na USB

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 24 Jan 2012 - 23:44:39 MET

"qwerty" jfn0n9$gn1$1@inews.gazeta.pl

Miałem na swej myśli wzmocnienie, nie zysk.

Nawet nie wiem, jaki zysk mają takie anteny. O tym, że
popełniłem błąd pomyślałem w sklepie, gdy zastanawiałem
się właśnie nad zyskiem sprzedawanej anteny o ,,kosmicznej''
budowie.

> Nie kupuj takiego barachła. Po pierwsze to nie ma takich anten,

A o takim wzmocnieniu?

> a po drugie mają 3 cm druta i bardzo silny przedwzmacniacz. Ja odbieram bez problemów sygnał z odległości 15 km na antenie własnej
> roboty (kosztowało mnie to ~10 zł).

Odległość to jedna sprawa, przeszkody to druga. A w tej drugiej
też są dwie -- osłabianie sygnału i jego popsucie poprzez wielokrotne
dyfrakcje i późniejsze nakładanie się różnie przesuniętych fazowo
,,składowych'' tego samego sygnału.

> Można zrobić lepszą i taniej, ale ta mi wystarcza.

A jak swoją zrobiłeś? Widziałem samodziełki do WiFi i jestem pod
wrażeniem. Niektóre są drogie, inne są tak tanie, że aż strach.
I te tanie potrafią ponoć mieć parametry najlepszych anten
fabrycznych, kupowanych po stówie czy nawet drożej.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'