Re: Problem z dyskiem SATA

Autor: Atom <Atom_at_Anton.com>
Data: Sun 22 Jan 2012 - 12:57:02 MET

> ?? od kiedy S.M.A.R.T jest programem na PC? ;)

Pisałem wyraźnie o zainstalowanym Win XP Pro SP3,
więc sądziłem, że wszystkie rady co do użycia SMARTa
dotyczÄ… systemu Windows.

> sciagnij HdTune (pod win) lub smartmontools (lub podobnie) pod linuxa to
> odczytasz smart.
Dziękuję. Ściągnąłem i zainstalowałem HDTune.
Wybrałem zakładkę Error Scan i zaznaczyłem Quick Scan.
Wszystkie pola są zielone, czyli nie ma błędów, w każdym
razie tych sprawdzanym przez ten Quick Scan.
Co wydaje mi się nieprawidłowe to temperatura.
Dla dysku SATA podaje 46C. Mam jeszcze 2 dyski ATA.
Dla poprzednio bootowalnego podaje temperaturÄ™ 50C,
a dla tego drugiego 40C. Czy to nie jest za dużo?
Badany tutaj dysk SATA jest tak zamontowany, że nie przylega
do innego dysku ani nagrywarki.

Pozdrawiam
Atom