Re: jaka nagrywarka DVD?RW?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun 22 Jan 2012 - 00:09:34 MET

W dniu 2012-01-18 18:01, qwerty pisze:

> A co z Plextor? Kilka lat temu były żarty, że wypali na wszystkim -
> nawet płycie chodnikowej. :)

        A robi jeszcze kolejne, współczesne modele zwykłych nagrywarek DVD-RW?
Nie śledzę tego z prostego powodu - od kiedy kupiłem w 2004 albo 2005 r.
Benqa DW-1640 (OEM Plextora PX-740A) nie miałem potrzeby rozglądać się
za napędem optycznym - dział cały czas idealnie. Tak samo jak kupiony w
2000 r. za ciężkie pieniądze TEAC CD-W 58E. Oba działają do dziś lepiej
niż niejeden nowy napęd (w międzyczasie wysiadły mi 2 Liteony i 2
Toshiby, Samsunga zawsze omijałem ze względu na bardzo kiepską korekcję
błędów). Do TEACa CDW-58E sięgam czasem jak mam zgrać
w Exact Audio Copy z maksymalną jakością porysowaną płytę CDAudio do
MP3/FLAC, a inne napędy za bardzo sobie nie radzą. Pomimo swoich prawie
12 lat ten TEAC jest bezkonkurencyjny.
        Generalnie jednak ja dbam o sprzęt i rzadko coś z elektroniki
komputerowej u mnie się psuje, dwa że teraz prawie nie używa się napędów
optycznych. Nawet w tej chwili robię przywracanie kolekcji gier
kupionych na Steamie po stawianiu od zera trzydyskowej macierzy RAID0
(z powodu rekonfiguracji, nie padu) i co większe tytuły wygodniej mi
było po porostu nagrać tymczasowo na inny dysk do plików backupów
Steamowych, a co mniejsze pobrać od nowa w tle przywracania backupów,
nawet mimo tego, że serwery Steam dla PL mają dość marne ograniczenie
szybkości, co da się odczuć nawet na typowym domowym ADSLwym łączu
20 mbps.
Dwa że że teraz nie robi się już takich napędów DVDRW - po prostu przy
ich obecnych cenach zbliżonych do ceny jednej czystej płyty CDR
kilkanaście lat temu (~50 zł) te napędy mają po prostu służyć ~2 lata
tak jak jest na nie udzielona gwarancja. Lepiej jednak by przez ten czas
działały dobrze - napęd optyczny z kiepską optyką i korekcją błędów
potrafi napsuć krwi. Z tego powodu nie ma IMHO co się zastanawiać tylko
kupić jedną z OEMowych wersji DVDRW LG jakich
pełno w sklepach za 60-70 zł (bez LighScribe itp IMHO niepotrzebnych
bajerów, no chyba że ktoś lubi). LG generalnie robi obecnie dość dobre
i tanie nagrywarki, a przy tej cenie jak dziś nie ma co dzielić włosa na
czworo przy zakupie za kwotę mniejszą niż codzienne zakupy spożywcze dla
1-2 osób.

--
MB