Re: Monitor - tanszy S-IPS czy drogi TN

Autor: Marcin <mwlodarc_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 18:11:06 MET

Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
> Ale pomysły z dedykowaniem TNki do oglądania zdjęć mają ograniczenia.
> Pytający to już wie, tylko szuka tych ograniczeń w złym miejscu.
> Celem mojego postu nie była krytyka TN tak w ogóle, lecz uświadomienie
> gdzie leży problem: a on NIE LEŻY w szerokości odwzorowanowego widma,
> czy jak to fachowo określają - gamutu.
> Głównie o to szło, bo pytający odnosił się do pokrycia sRGB, z tym
> również TN nie ma problemu i nie TAM należy szukać różnicy wobec
> IPSów, szczególnie 'zwykłych' :)

Dziekuje - wlasnie o to mi chodzilo :-) Do tej pory wydawalo mi sie, ze
roznica to wlasnie ilosc kolorow i pokrycie przestrzeni RGB.

Aktualnie mam FS P19-2, czyli S-PVA. Monitor jest dosc dobry, ale juz
zaczynaja dziac sie z nim dziwne rzeczy (nie uruchamia sie, ciagle wyskakuje
okienko wyboru zrodla), wiec moze czas go zmienic...

Nie chcialbym zmieniac na wiekszy ale gorszy jakosciowo ekran, dlatego moje
pytanie. S-IPS bedzie ok, ale intrygowaly mnie wlasnie te monitory TN, np.
Samsungi, ktore maja marketingowe funkcje:

http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-prtinters/monitors/led/LT23A750EX/EN-features

- "Photo Accuracy - 100% doskonałe odwzorowanie kolorów" (cokolwiek to ma byc),
- "Magic Angle Vertical" (znow jakas marketingowa magia),
- "Ultra Clear Panel"
nie licząć już innych "bajerów"