Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Fri 20 Jan 2012 - 10:49:35 MET

On Thu, 19 Jan 2012, januszek wrote:

> Irokez napisa?(a):

> To nie jest takie proste bo ten nowy dysk moze byc refurbished a na
> pewno ma skrocony okres gwarancji co latwo zweryfikowac.

  Na jakiej podstawie ma mieæ skrócony okres gwarancji, skoro przepis
art. 580 KC nie zawiera zapisu "o ile strony nie uzgodni± inaczej"
lub równowa¿nego?
  Akurat gwarancja jest mocno "swobodna", ale z wy³±czeniem tego
jednego przypadku: je¶li reklamacja gwarancyjna zostanie uznana,
a rzecz zostanie wymieniona lub objêta "istotn± napraw±", termin
gwarancji biegnie od nowa.
  Czyli tylko i wy³±cznie oddanie (po naprawie) *tego* sprzêtu który
by³ reklamowany pozwala na "kontynuacjê gwarancji".

  No, mo¿e poza zakupem konsumenckim, bo akurat ustawy pod rêk±
nie mam (¶ci±gaæ PDFów z sejmu mi siê nie chce, niewygodne
do korzystania).

pzdr, Gotfryd