Re: Co z postępem ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 06 Jan 2012 - 23:48:27 MET

> Tak się akurat składa ze ten procesor potrafi działać z płyta za 250zł i
> zasilaczem za 150 zł bez najmniejszych problemów.
Nie ma mowy bym wrzucił do mojego kompa zasilacz za 150zł. Zbyt zależy
mi na stabilności i bezpieczeństwie sprzętu. Oprócz CPU jest przecież
jeszcze średniej klasy GPU przynajmniej z 4 kości RAM, minimum 3HDD na
stale (ale i 8dysków już miałem na raz podpięte), DVD i kilka urządzeń
pod USB.
150zł to mnie w 1999 roku kosztował mój Enlight coś koło 230-250W.
Ale działał 10lat w mocno eksploatowanym kompie, a te ostatnie lata
robi za zasilacz awaryjny dla znajomych, którzy mieli tanie zasilacze (z
10 osób by się uzbierało, którym wymieniałem zasilacze choć w teorii
miały one zapas mocy na dwa kompy jakie obsługiwały).
MoBo też wolę jednak z trochę wyższej półki (ok. 500zł) zależy mi na
stabilności, dużej ilości SATA (bo PATA to już chyba nie dostanę) i
USB, FireWire.

> Ale jak zależy Ci np. na liczeniu PI to za niewielka dopłatą do płyty
> zasilacza, procka(do i7-200K) i chłodzenia będziesz ją mógł całymi
> dniami liczyć przeszło 3 razy szybciej.

Głownie zależy mi na wydajności w obróbce fotografii (Lightroom) no i od
czasu do czasu by pograć w jakieś nowsze gierki.
Nawet jeśli bym zostawił starą grafikę i zasilacz to wymiana CPU, MoBo i
RAMu to minimum jakieś 2000zł.
Ten i7 ma taktowanie jakieś 40% większe od Quada - czyli aż tak mocno
poprawili architekturę, że wydajność skoczyła o 300% ?

Cały wątek założyłem bardziej z ciekawości - bo tak na pierwszy rzut oka
to tak jak pisałem w temacie trochę ostatni te GHz przyhamowały i
wreszcie siÄ™ zabrali za optymalizacjÄ™ architektury.

Jak tylko dopadnę trochę kasy to może zainwestuję chociaż w SDD (bo HDD
to chyba wąskie gardło mojego sprzętu). No i wypadało by pomyśleć nad
nową grafiką. Te 3-4 lata temu 8800GT radził sobie bez problemu z każdą
grÄ… w 1024x768 (stary CRT), ale obecnie dostaje zadyszki na 1920x1200.