Re: Jaki skaner do ... ?

Autor: Zofia <abc_at_def.com>
Data: Tue 27 Dec 2011 - 00:29:27 MET

> Powinnaś wybrać skaner z automatycznym podajnikiem dokumentów, a jeśli
> oryginały będą zadrukowane z obu stron, to także z dupleksem. Chodzi o to,
> żeby włożyć stertę i iść na kawę.
To nie będzie plik podobnych kartek do zeskanowania. Kartki będą różnej
wielkości,
A4 i mniejsze, różnej jakości. Czasami dwustronne.
I dlatego interesuje mnie czy funkcja ScanGear byłaby dla mnie przydatna.
Nadal nie rozumiem dlaczego jest ona tak skÄ…po opisana w Internecie.
Spodziewałam
się znaleźć jakieś przykłady, które ilustrowałyby jej zastosowanie, ale
niczego takiego
nie znalazłam.

> Uwaga, w skanerach Canona jest beznadziejny OCR. Musiała być program kupić
> osobno.
Liczę się z taką możliwością.

> 2. CCD są lepsze w dwóch przypadkach.
> a) kiedy chodzi o dobre zdjęcie,
> b) kiedy ważna jest duża głębia ostrości na przykład podczas skanowania
> książki część druku przy zszyciu może nie przylegac do szyby. Ale jak
> rozumiem to nie sÄ… Twoje przypadki.
Książek raczej skanować nie będę. Ale z mojego doświadczenia wynika, że
czasami
jest kłopot z dokładnym przyleganiem pojedynczych kartek i podejrzewam, że w
takich
sytuacjach CCD ma także przewagę nad CIS.
Właśnie zdałam sobie sprawę, że właściwie do tej pory miałam do czynienia
tylko
ze skanerami CCD (u siebie, u koleżanki, w pracy).

W tej chwili rozważam 2 modele:
- Canon Scan LiDE 200
   4800x4800 dpi, ma funkcjÄ™ Scan Gear, ale jest CIS
- Epson Perfection V33
   4800x9600 dpi, jest otwierany z boku i jest CCD
Nie wiem na ile sprawdza się to skanowanie od razu do PDF z możliwością
przeszukiwania
treści, czyli, jak rozumiem, od razu przetworzonego na znaki. Czy ktoś to
wykorzystywał?

Pozdrawiam
Zofia