Re: Jaki skaner do ... ?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Mon 26 Dec 2011 - 21:11:37 MET

Użytkownik "Zofia" <abc@def.com> napisał w wiadomości
news:4ef793d6$0$1454$65785112@news.neostrada.pl...

> Wiem, że 10 lat temu można było skanować z rozdzielczością
> 300 dpi. Czy napisałam, że to nowość? Tyle, że w przypadku
> Read Irisa to konieczność, a przy innych nie - tak mi się wydaje.

Minimalna rozdzielczość zależy od wielkości rozpoznawanej czcionki. Jeśli
chcesz mieć rozpoznany nie tylko tekst, ale i krój czcionki o typowej
wielkości potrzebne będzie te 300 dpi i to najlepiej w kolorze. Kolor się
przyda jeśli nie wszystkie znaki mają jednakową intensywność, jeśli masz
zaplamione oryginały itd.

> Natomiast przede wszystkim chodziło mi o sprawne skanowanie
> większej ilości dokumentów. Wiem, że można to zrobić na każdym
> współczesnym skanerze, ale z pewnością na jednych będzie to
> przebiegało sprawniej niż na innych. Porównywałam to parę
> ładnych lat temu i różnica była istotna.

Powinnaś wybrać skaner z automatycznym podajnikiem dokumentów, a jeśli
oryginały będą zadrukowane z obu stron, to także z dupleksem. Chodzi o to,
żeby włożyć stertę i iść na kawę. Jakość skanowania nie ma tu żadnego
znaczenia, nawet najgorsze podołają temu zadaniu. Natomiast ważny jest
program do OCR-u i jeśli możesz wybierać, to zamiast ReadIRIS-a proponuję
FineReadera.

Dodatkowy problem polega na tym, że samodzielne skanery są teraz rzadkością,
a z reguły są częscią urządzenai wielofunkcyjnego.