notebook HP nx6125 + padniety hdd

Autor: Archangell <robercisko77_at_op.pl>
Data: Sun 25 Dec 2011 - 03:12:12 MET

Witam

Jakieś 2 lata temu sprezentowałem siostrzeńcom żony notebooka HP nx6125.
Specyfikacja jak tu: http://www.bitcomputer.pl/product.php?id=2376
No i łobuziaki dość szybko zarżnęli ten sprzęt. Twierdzili, że chyba padł
dysk, pytali jakiegoś "fachowca", który stwierdził, że się nie opłaca naprawiać.
Przyjechała moja teściowa na święta i przywiozła tego laptopa cobym go obejrzał.
Na początku to w ogóle nie startował, tzn. pokazywały się komunikaty disc error
or bios,
system halted itd. Wyjąłem dysk i wsadziłem płytę z win XP do napędu DVD i
zaczął
startować instalator systemu tylko, że potem nie ma już gdzie go zainstalować.
I teraz jaki dysk kupić (HDD, SSD) z uwagi na:
Jeśli jakieś inne podzespoły są padnięte to może lepiej nie kupować dysku 2,5
cala
tylko 3,5 albo przenośny bo wtedy będę mógł go wykorzystać w komputerze
stacjonarnym który planuję
kupić w terminie późniejszym. Dysk 2,5 cala podłącze normalnie a 3,5 cala albo
przenośny na usb
można podłączyć i zainstalować system z dvd? Albo inaczej czy 2,5 calowy dysk
można ewentulanie potem
wykorzystać w komputerze stacjonarnym?
Na komputerze tym zainstalowałbym tylko system, jakiegoś firewalla i office i
koniec.
Trochę szkoda mi tego notebooka bo ma matową matrycę 15,1 cala o rozdzielczości
1024 x 768, dużo mieści się w pionie
nie to co na tych panoramicznych 15,6 cala. Tylko obawiam się, że kupię dysk a i
tak ten HP nie będzie działać prawidłowo.
Można jakoś sprawdzić inne podzespoły czy są ok?

Arch