Re: Jaki UPS

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac_at_go2.pl>
Data: Thu 22 Dec 2011 - 09:28:54 MET

Dnia Thu, 22 Dec 2011 05:45:07 +0000 (UTC), Andrzej Kuća napisał(a):

> Witam, mam w mieszkaniu skoki napięć (nie mam miernika w tej chwili, więc nie
> piszę jakich są rzędów). W związku z tym chciałbym kupić UPS do ochrony
> komputera przed czymś takim. Zasilacz jaki mam to Corsair 550.
Norma ATX przewiduje poprawna pracę zasilacza od 180 do 265 Vsk. Najpierw
pożycz miernik i sprawdź wahania napięcia a dopiero potem leć z kasą do
sklepu :)

> Nie zależy mi w
> zasadzie na podtrzymywaniu, a jedynie nad ochroną przed takimi "kwiatkami".
No to może byś napisał jak sie te kwiatki ci objawiają?

> i jeszcze jedna rzecz - gniazdka mam dwużyłowe, nie mam uziemienia. Kiedyś
> próbowałem zmostkować bolec z zerem, ale wtedy przy wyłączonej listwie co
> jakiś czas migała mi dioda w zasilaczu do monitora. Może ktoś się zna na
> elektryce/elektronice i poradzi konkretny model?
IMO możesz zewrzeć bolec w gniazdku (zaraz puryści się sprzeciwią :) a
listwę kup taką żeby wyłącznik przerywał oba przewody zasilające. Albo
wetknij wtyczkę monitora odwrotnie :)

--
Jacek