Re: ceny dysków twardych

Autor: Rafal <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 15 Dec 2011 - 20:36:59 MET

Andre wrote:

> Ok to taka sytuacja. Masz dysk 64 GB. Olewamy na chwile wytyczne, ze ma
> byc wolne 20% dysku

to w takim razie zapomnij o deklarowanej zywotności
i to w zasadzie kończy temat.

> (wydaje mi sie ,ze wiekszosc domowych uzytkownikow
> czyms takim sie nie przejmuje, a nawet moze nie wie).

to zalezy do czego używasz SSD. Jeśli na system to kazdy wie,
że trochę wolnego miejsca być musi.
A SSD są jeszcze na tyle drogie, że jak ktoś kupuje, to na system
własnie - wiec problemu nie ma

> Masz dysk
> zapelniony filmami po brzegi. Usuwasz jeden film, powiedzmy 1,5 GB.
> Sciagasz nowy, usuwasz, sciagasz nowy, usuwasz itd. Czaisz?

jw.
soft musi mieć 20% wolnego miejsca, by zadbać o to, aby zapis
odbywał się od poczatku do końca, a jak dojdzie do końca, to znów
od początku itd.
Ale.. niektórzy producenci tą kwestię rozwiązują inaczej - mianowicie
to 10-20% biorą dla siebie i udostępniają ci tylko te 80-90%.
Wtedy możesz sobie zapełniać dysk po brzegi i tą ostatnią przestrzenią
Żąglować , a soft i tak zadba o to, aby każda komórka eksploatowana
była równomiernie.
Jednak takie rozwiązanie może (nie musi) wiązać się ze spadkiem wydajności,

Bo mając miej miejsca do dyspozycji soft ma po prostu więcej roboty.

SSD w żadnym wypadku nie mozna porówanać do pendrive